Joey z Priateľov si po rokoch opäť zaspieval
Herec Matt LeBlanc bude už do smrti známy ako Joey z Priateľov a zrejme mu to veľmi ani neprekáža. V britskej relácii The Graham Norton Show si na popud moderátora dokázal spomenúť na viaceré pesničky, ktoré jeho postava „zaspievala“ v sitcome. Ten sa prestal vysielať pred jedenástimi rokmi. V klipe Matt LeBlanc spieva číslo z muzikálu o Sigmundovi Freudovi či ódu na ruku neznámeho človeka v kasíne, ktorá bola podľa Joeyho úplne rovnaká ako jeho. Matt LeBlanc po skončení Priateľov účinkoval v nie veľmi úspešnom sitcome Joey. V súčasnosti hrá fiktívnu verziu seba samého v komediálnom seriáli Episodes.
Facebook sa vzdá tržieb v prospech médií. Aby ľudia neodchádzali
Len pred niekoľkými týždňami médiá informovali o tom, že Facebook bude spolupracovať s viacerými webmi a ich články zobrazovať priamo v rozhraní sociálnej siete. Teda bez toho, aby používateľ musel opustiť appku. Realitou sa to môže stať už tento mesiac, informoval cez víkend The Wall Street Journal. Služba sa bude volať Instant Articles a jej hlavným cieľom bude zrýchliť načítavanie obsahu v rámci aplikácie. V súčasnosti sa pri kliknutí zobrazí v mobilnom Facebooku prehliadač, ktorý natiahne stránku média. Po novom bude tento obsah hostovaný priamo v rámci sociálnej siete.
Prvými zapojenými médiami budú BuzzFeed, NY Times či National Geographic. Médiá tak prídu o cenné zobrazenia stránok, na ktoré predávajú reklamu, no Facebook ich motivuje tým, že vydavatelia si budú môcť nechať v plnej výške tržby z určitých reklamných formátov. Mohlo by ísť napríklad o špeciálne plochy, ktoré by si médiá predávali v rámci Facebooku samy. V prípade reklamy, ktorú by sprostredkoval Facebook, by si sociálna sieť nechala 30 percent, dodáva WSJ.
Britney má nový song. Promovala ho v taxíkoch
Hudobné hviezdy v snahe uviesť svoj nový materiál zaujímavým spôsobom v minulosti využili rôzne kanály - Ed Sheeran napríklad odpromoval singel na Facebooku, Madonna zas na chatovacej appke Snapchat. Britney Spears si pre novú pesničku Pretty Girls zvolila ešte bizarnejší digitálny kanál - taxislužbu Uber. Duet s rapperkou Iggy Azalea si mohli v premiére vypočuť cestujúci v Uber autách premávajúcich v Los Angeles. Britney Spears to oznámila cez videosprávu na Twitteri.
So @Uber & I are bringing #PrettyGirls to you! Request a “Bee” ride in LA @ 3pm PT to hear it http://t.co/7Bi6lwdDqehttps://t.co/DGHRVO3onh
— Britney Spears (@britneyspears) 3. květen 2015
Väčšina ľudí nechápe označenia upozorňujúce na platený obsah
Jedným z aktuálnych reklamných trendov je takzvaná natívna reklama či branded content - platené články, ktoré by mali mať zaujímavý obsah, no zároveň majú aj viac či menej viditeľné komerčné posolstvo. Médiá označujú takýto reklamný obsah rôzne - ako inzercia, sponzorovaný článok, „tento text vám prináša“ a podobne (na TREND.sk je označený ako BrandCom). Podľa prieskumu spoločnosti TripleLift na amerických používateľoch väčšina nedokáže takýto obsah identifikovať ako reklamu - čo, pochopiteľne, môže byť aj cieľ natívnej reklamy. Firma zobrazila ten istý platený článok s piatimi rôznymi označeniami. Na základe sledovania pohybu očí si takmer tri štvrtiny ľudí obsah všimli, no pre takmer dve tretiny nebolo zrejmé, že ide o reklamu.
Od označenia článku záviselo aj to, či ho ľudia zaregistrovali. Ak bol text označený ako reklama, všimlo si ho 23 percent používateľov, podobne skončilo aj označenie „brought to you by“ (24 %), „promoted by“ (26 %) a „sponsored by“ (29 %). Najlepšie dopadlo označenie „presented by“, pri ktorom si článok všimlo 39 percent účastníkov prieskumu. Ľuďom sa najmenej páčili označenia reklama a „promoted by“, najmenej prekážal label „sponsored by“. Ako najjasnejšie označenie uviedli ľudia slovo reklama alebo spojenie „sponsored by“. Celé výsledky prieskumu na Digiday.com.
Apple sa hrá na drsňáka. Chce vytlačiť Spotify aj YouTube
Keď spoločnosť Apple v roku 2014 kúpila spoločnosť Beats Music, nebolo to iba kvôli drahým slúchadlám, ale aj streamovacej službe - biznis, v ktorom Apple predbehli iní hráči na čele so Spotify. Už dlhšie kolujú správy, že technologický gigant čoskoro uvedie svoj pohľad na streamovanie hudby. A aby získal výhodu nad Spotify, začal tlačiť na hudobné vydavateľstvá, aby prestali predlžovať s touto hudobnou službou zmluvy, umožňujúce Spotify ponúkať používateľom aj bezplatné streamovanie, informuje The Verge. Táto základná verzia je dostupná pre všetkých, obmedzenia sa týkajú možnosti sťahovať skladby, prehrávať pesničky v poradí a hudba je tiež prerušovaná reklamou. Apple sa podľa The Verge vraj snaží vyblokovať aj YouTube - vydavateľstvu Universal Music Group mal ponúknuť ekvivalentnú čiastku za to, ak label stiahne svoje skladby z videoservera.
Nemci dostanú už trinástu Superstar
Superstar sa nemeckým televíznym divákom nezunovala ani po 12 sériách. Spevácka súťaž sa na obrazovku dostane aj v roku 2016, a to trinástykrát. V Nemecku pritom ešte neskončila ani aktuálna 12. séria Deutschland sucht den Superstar. RTL však už potvrdila, že s úspešným formátom bude pokračovať a súťažiaci sa už do novej série môžu hlásiť. Televízia tento ročník šou ozvláštnila hľadaním spevákov aj mimo Nemecka či „sťahovaním“ šou, ktorej jednotlivé kolá sa konajú v rôznych mestách. Finále je na programe v polovici mája v Brémach pred vyše 10-tisícovým publikom, uvádza Quotenmeter.de. Trhové podiely aktuálnej série sú v komerčnej cieľovke 14 – 49 na úrovni 21,6 percenta, čo sú rovnaké výkony ako v prípade predošlého ročníka.
WSJ uviedol novú superšpecializovanú sekciu
The Wall Street Journal spustil minulý týždeň novú špecializovanú sekciu venovanú logistike. Redakcia takzvaného Logistics Report má päť ľudí. WSJ tiež zohnal sponzora pre sekciu - UPS, ktorý má na stránke platené články, píše Digiday. Web dodáva, že kým stránky ako The Verge či Business Insider rozširujú svoj záber, aby oslovili čo najširšie publikum, (spoplatnený) Wall Street Journal spustil v uplynulých rokoch viaceré úzko zamerané projekty ako CFO Journal v roku 2011, CIO Journal v roku 2012, Risk & Compliance Journal v roku 2013 a vlani CMO Today.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)