Vyzerá to tak, že televízie Markíza a Nova majú obrovský problém, ktorý by nikto nečakal. Absolútny televízny hit v podobe SuperStar nakoniec nebude. Mediálne exkluzívne informovalo, že sa chystá veľkolepý návrat matky všetkých reality šou, novú sériu SuperStar potvrdil sám riaditeľ skupiny Markíza Peter Gažík. „Áno, vieme vám exkluzívne potvrdiť, že na jeseň sa na obrazovky Markízy vráti SuperStar,“ povedal Gažík v aprílovom rozhovore pre Mediálne.
Nastala však krutá realita, veľkolepé plány sa menia. Spevácka šou nebude ani tento rok.

Odhalený rozpočet Milujem Slovensko: Za takú sumu by ste kúpili luxusný byt
V televíznom svete je spevácka šou SuperStar absolútny pojem, dodnes sa o nej hovorí ako matke všetkých reality šou. Na Slovensku patrí medzi najsledovanejšie šou na trhu, avšak už niekoľko rokov sa nevysielala. SuperStar má bezprecedentne najdlhšiu pauzu vo vysielaní od svojho začiatku v roku 2004.
Prvé dve série odvysielala vtedajšia Slovenská televízia, od tretej série má SuperStar svoj domov na Markíze, ktorá talentovú súťaž uviedla naposledy v roku 2021. Jej víťazom sa stal Adam Pavlovčin, ktorému šou pomohla odštartovať úspešnú kariéru. Nasledovala prestávka vo vysielaní, ktorá sa teraz ešte viac predĺži. Čo spôsobilo takúto dlhú pauzu?
Jednoznačne úbytok divákov v poslednej sérii odvysielanej počas . Bolo evidentné, že spevácka šou potrebuje pauzu vo vysielaní. Napokon z toho vzniklo neúmerne dlhá prestávka, v ktorej sa začali vysielať iné šou. Markíza si našla náhradu v podobe improvizačnej relácie Možné je všetko! a návrat SuperStar sa posúval. O možnom nasadení sa hovorilo ešte v roku 2023. Napokon sa tieto zvesti nepotvrdili.

Štartuje neohlásená letná novinka: Toto Slováci ešte nevideli!
Markíza pripravuje SuperStar spolu s českou Novou a obe televízie sú nútené nečakane meniť programové plány. SuperStar tento rok nebude. Nie je však známy dôvod, prečo prišlo k tomuto televíznemu zvratu. Nasadenie do vysielania bolo avizované aj v oficiálnych vysielacích plánoch na rok 2025. Odklad o rok pri takejto veľkej produkcii musí skrývať vážnejší dôvod.
„Televízie Markíza a Nova sú dlhodobo odhodlané byť bližšie k svojim divákom, vyrážame za nimi do regiónov a otvárame im zákulisie televíznej výroby. V tomto duchu pripravujeme aj nový ročník legendárnej speváckej šou SuperStar, na ktorom intenzívne pracujeme. Plánujeme výrazné zmeny v koncepcii formátu – chceme, aby oveľa viac epizód prebiehalo naživo, v rôznych mestách po celom Slovensku a Česku. Cieľom je vytvoriť z týchto prenosov veľké, divácky atraktívne regionálne udalosti, ktoré tak budú ľudí spájať nielen pred televíznymi obrazovkami," povedal exkluzívne pre Mediálne Tadeáš Kurka, PR manažér Markízy.
Markíza nečakane vytiahla späť spevácku šou v novembri minulého roka, keď sa v televíznom vysielaní rozbehli prvé výzvy na prihlásenie. Bol to jasný znak toho, že nová séria je na obzore, čo neskôr potvrdil aj riaditeľ Markízy.
„V tejto chvíli už začínajú predprodukčné práce na jednotlivých živých koncertoch a zároveň naďalej pokračujú castingové kolá. Uvedenie novej, ešte veľkolepejšej sezóny SuperStar plánujeme v priebehu budúceho roka, ktorý bude naozaj výnimočný – TV Markíza totiž oslávi 30 rokov od začiatku svojho vysielania," uzavrel Kurka. Je teda jasné, že SuperStar čaká ďalší odklad, do jesene 2026.

Výčitky voči šou
Aj keď sa SuperStar dlhodobo radí medzi najpopulárnejšie spevácke šou v slovensko-českom televíznom priestore, ani tento formát nie je bez slabín. Hoci organizátori sľubujú modernizáciu a návrat k sláve, viaceré opakujúce sa problémy zo starších sérií ostávajú témou diskusií. V posledných sériách sa čoraz častejšie ozývala kritika, že produkcia stavia viac na emóciách, príbehoch súťažiacich a dramatických momentoch než na samotnom hudobnom výkone. Účastníci sú často vyberaní podľa vizáže alebo „zaujímavého osudu“, čo môže pôsobiť neautenticky a odvádzať pozornosť od speváckej kvality.
Aj keď SuperStar odštartovala kariéru niekoľkým skutočne úspešným umelcom, mnoho víťazov či finalistov rýchlo zapadlo do zabudnutia. Od roku 2004 vzniklo na Slovensku a v Česku niekoľko sérií a množstvo podobných talentových šou (Česko Slovensko má talent, Hlas Česko Slovenska a iné). Publikum už pozná pravidlá, očakáva šablónovité situácie a niekedy vníma šou ako recyklovaný obsah bez skutočných inovácií. Z toho vyplýva menšia autenticita a slabšia schopnosť prekvapiť.
SuperStar sa dlhodobo drží najmä popového a komerčného zvuku, čo môže byť pre niektoré talenty obmedzujúce. Divácke SMS hlasovanie je neoddeliteľnou súčasťou šou, no často býva kritizované ako neférové – rozhoduje skôr popularita či sympatie ako kvalita spevu. Súťažiaci s veľkou fanúšikovskou základňou na sociálnych sieťach majú výraznú výhodu, čo narúša rovnosť podmienok.
SuperStar vie na krátky čas vytvoriť mediálny ošiaľ okolo finalistov, no ten zvyčajne trvá len počas trvania šou. Mnohí súťažiaci po jej skončení zápasia s nezáujmom médií a publika, ktoré sa posúva k ďalšiemu televíznemu formátu. Prerazia len skutočné talenty, ktorá sú odhodlané na sebe tvrdo pracovať.