RTVS už skôr avizovala, že formát uvedie až počas rozbehnutej sezóny. Licenčné práva si zaistila od októbra. Napokon s reláciou vyrukuje v polovici mesiaca. Konkurenciou na komerčných staniciach by mali byť filmy, ktoré v sobotu vysielajú Markíza aj Joj.
Aktuálne v slote vysiela Jednotka minisériu Nevera po slovensky. V prvú októbrovú sobotu zaradí priamy prenos Miss Universe. O týždeň nato futbalový kvalifikačný zápas Slovinsko – Slovensko.
V prime-time bude Strom želaní nástupcom Nečakaných stretnutí, ktoré RTVS vysielala od januára 2015. V sobotnom okne budú na novinku naďalej nadväzovať Nečakané stretnutia s Katkou Brychtovou a talkšou Neskoro večer.
V prípade Stromu želaní má RTVS pripravených v rámci prvej série osem častí. Zásoba by teda mala vydržať do decembra. Reláciu pre verejnoprávnu televíziu rovnako ako Nečakané stretnutia vyrába produkčná spoločnosť Maya. Rozpočet dosiahol takmer 685-tisíc eur.
Formát kúpila televízia od spoločnosti Talpa, s ktorou dlhodobo spolupracuje. V minulosti od nej získala aj osvedčené zábavné formáty Milujem Slovensko a Čo ja viem.
V origináli sa relácia volá De Wensboom, do vysielania sa dostala na domácom trhu v Holandsku v roku 2015. Ide o formát feel-good šou, ktorý spočíva v plnení snov deťom vo veku od 6 do 12 rokov. Nejde o želania pre seba, ale pre ľudí, ktorí si to podľa nich zaslúžia.
V každej epizóde sa Strom želaní postaví v inej škole, kde žiaci môžu napísať túžby na kúsok papiera a zavesiť ho na strom. Tvorcovia potom v každej časti splnia niekoľko detských želaní. Moderátorom slovenskej verzie bude Matej „Sajfa“ Cifra.
RTVS má od relácie vysoké očakávania, a to aj v súvislosti s nákladmi, ktoré sú v tomto prípade vyššie ako pri Milujem Slovensko či ďalších cyklických zábavných projektoch.
„Je to veľký formát, ktorý verím, že bude úspešný. Videli sme pôvodnú reláciu, ktorá beží v Holandsku aj verziu, ktorá sa pripravuje v Poľsku. Ide o náročný formát, na prvý pohľad je zrejmé, že je to opäť niečo, čím sa posúvame vyššie,“ povedal k Stromu želaní v rozhovore pre Mediálne.sk generálny riaditeľ Václav Mika.
Vysoké náklady podľa neho súvisia s náročnosťou produkcie. „Je tam veľká expozícia, výroba v exteriéroch, veľa dokrútok, vyrába sa významná dekorácia,“ dodal s tým, že RTVS chce byť inovatívna a prinášať novinky na trh.
Zároveň ide podľa V. Miku o reláciu, ktorá má väčší potenciál zaujať mladších divákov. Sobotné publikum Jednotky je historicky „prestarnuté“ – Nečakané stretnutia aj predchodca Pošta pre teba lákali najmä divákov nad 54 rokov.