Novinku Strom želaní najprv v kratšom videu predstavoval divákom s takmer mesačným predstihom pred štartom moderátor Sajfa, momentálne je už nasadené aj dlhšie video s ukážkami z prvej časti.

V krátkej upútavke sú naznačené plnenia troch prianí. Tie si v relácií pre svojich blízkych môžu vysnívať mladší školáci.

„Sú najmenší, ale majú najväčšie želania! Ako sa im to podarí, uvidíte v premiére novej rodinnej šou RTVS,“ hovorí voice-over v upútavke.

RTVS využíva pri promovaní novinky aj výrazné cross promo, keď televízne spoty dopĺňa o rozhlasové. Pre Strom želaní tiež založila televízia samostatný profil na Facebooku, čo nebýva pravidlom pri všetkých nových reláciách.

RTVS venuje kampani pre rodinnú šou zvýšenú pozornosť aj preto, že reláciu nasadí do sobotného slotu, kde mávala Jednotka historicky najmä starších divákov s Nečakanými stretnutiami respektíve predchodcom Poštou pre teba. Teraz sa Jednotka pokúsi osloviť univerzálnejšie publikum, čo naznačuje aj výber moderátora či vek účinkujúcich.

Očakávania od Stromu želaní sú značné aj po kvalitatívnej stránke – lokalizácia formátu prekonala po finančnej stránke náklady na iné formáty holandskej Talpy, ktoré RTVS kúpila – Čo ja viem a Milujem Slovensko. Za výrobu Stromu želaní zaplatila televízia 684 910 eur, čo z neho robí najdrahšiu reláciu RTVS.

Dodávateľom je spoločnosť Maya, režisérom Jaro Vojtek. RTVS má aktuálne pripravených osem dielov v rámci prvej série. S vysielaním počíta od polovice októbra v týždennej periodicite.