Tržby z mediálnych aktivít Joj Media House minulý rok historicky prvýkrát presiahli hranicu 200 milión eur, rast oproti minulému roku predstavoval 4,3 percenta. Podľa údajov z výročnej správy, prevádzkový zisk sa medziročne zdvojnásobil na úroveň 10,8 milióna eur a zisk pred započítaním úrokov, daní a odpisov (EBITDA) bez vplyvu štandardu o účtovaní lízingu (IFRS 16) dosiahol 27,6 milión eur.
Naďalej však skupinu držia v celkovej strate náklady na staršie úvery a úroky. Celková strata bola v roku 2019 vo výške viac ako osem milión eur. V priemere vlani skupina zamestnávala 804 pracovníkov. Na mzdách celkovo vyplatila viac ako 31,9 milióna eur.
Joj Media House, a.s., a dcérske spoločnosti (tis. eur) |
||||||||
Médiá Slovensko | Médiá Česká republika | Médiá Rakúsko | Médiá Chorvátsko | |||||
2019 | 2018 | 2019 | 2018 | 2019 | 2018 | 2019 | 2018 | |
Tržby zo služieb | 105 091 | 103 783 | 54 147 | 46 069 | 31 306 | 31 384 | 11 792 | 12 330 |
Prevádzkové výnosy celkom | 105 482 | 104 374 | 54 513 | 46 389 | 31 767 | 31 886 | 12 005 | 13 159 |
Prevádzkové náklady celkom | 100 584 | 102 193 | 50 187 | 42 475 | 30 425 | 32 215 | 11 747 | 13 436 |
Zisk / strata z prevádzkovej činnosti | 4 898 | 2 181 | 4 326 | 3 914 | 1 342 | -329 | 258 | -277 |
Zisk po zdanení | -3 584 | -6 071 | -4 796 | -825 | 288 | -1 015 | 65 | -517 |
PRAMEŇ: Výročná správa spoločnosti |
Tržby skupiny pochádzajú z predaja vonkajšieho reklamného priestoru, mediálneho reklamného priestoru (TV, rádiá a noviny), z predaja služieb retransmisie, programových služieb a tržieb z predaja novín. Okrem Slovenska pôsobí skupina aj v Čechách, Rakúsku a Chorvátsku.
Podľa vyjadrenia predsedu predstavenstva Joj Media House Richarda Flimela vlaňajšie výdavky do reklamy medziročne stúpli, ale v dôsledku súčasnej pandémie neočakávajú rast aj v tomto roku.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?