Generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník už dávnejšie prezentoval, že chce športovú „Trojku“ predstaviť na jeseň. „V tejto chvíli je akoby postavená hrubá stavba, základná konštrukcia tretieho okruhu, počas leta budeme finalizovať jednotlivé kapitoly projektu a predpokladám, že v októbri vám ho predložíme na schválenie,“ hovoril J. Rezník začiatkom júla na zasadnutí RTVS.
Ďalší kanál RTVS sa na zasadnutí Rady v tom čase spomínal v súvislosti so zmenou rozpočtu. Asi 200-tisíc eur z deviatich miliónov, ktoré dostal telerozhlas ako čiastočnú náhradu za znížené príjmy z koncesionárskych poplatkov, pôjde na budovanie novej identity v súvislosti so spustením nových programových služieb.
Podľa avizovaných plánov má športová stanica nielen vytvoriť priestor pre športové prenosy, ale takisto pomôcť žánrovo „vyčistiť“ Dvojku. Tá by po zmenách mohla byť zameraná počas dňa na deti a večer byť televíziou artového typu aj s priestorom pre národnostné menšiny či záujmové skupiny.
Najbližšie zasadnutie Rady RTVS je plánované na 14. októbra, v návrhu programu bod o chystaných staniciach nie je. Reč však bude o príprave rozpočtu na rok 2020, kde by mali byť projekty nových TV kanálov RTVS zohľadnené.
Šport bude až štvrtý
Niektoré detaily sú už dnes známe. Ako pre Mediálne.sk potvrdila hovorkyňa RTVS Erika Rusnáková, programová televízna služba so zameraním na šport a životný štýl bude štvrtým televíznym okruhom RTVS a bude niesť názov Šport.
Sama RTVS o tejto stanici informuje ako o „štvrtej“ v poradí, mimo slovníka je tak už oficiálne názov „Trojka“, ktorý niesol športový kanál Slovenskej televízie v minulosti. Vysielal necelé tri roky – od augusta 2008 do júna 2011.
Jaroslav Rezník Zdroj: SITA
Aj pôvodný plán J. Rezníka z konca roku 2017 pritom hovoril popri treťom kanáli ešte o ďalšom. Ten však nemal byť na rozdiel od zvyšných kanálov šírený klasickými formami, ale len na internete. Osloviť mal najmladšiu generáciu vyrastujúcu primárne v online prostredí.
Neskôr však J. Rezník od zámeru upustil a hovoril naopak o pláne nasmerovať program na starších divákov. To je aj aktuálny stav. Podľa informácií Mediálne.sk by mal byť „novou Trojkou“ archívny kanál nazvaný
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?