Televízny trh v posledných týždňoch ovplyvnili najmä Olympijské hry na Dvojke. Markíza bola zosadená z trónu nad 30 % podielom, JOJ dostala studenú sprchu po prepade pod 15 % a Dvojka sa stala v siedmom týždni trojkou na trhu. V priebehu olympijského týždňa sa posilnená menšia sestra Jednotky podpísala aj na jej badateľne nižšej sledovanosti. Inak si však svoj štandard dokázala udržať. Dvojka si v najlepších dňoch ukrojila viac ako 20 %, 18. februára to bolo napríklad až 24,3 %. To sú čísla, po ktorých túži nielen JOJ, ale aj Jednotka. Deviaty týždeň vrátil trh do štandardného nastavenia a Dvojka padla na svoj nižší štandard, pod 9 %. Markíza sa vrátila nad 30 %, Jednotka nad 20 % a JOJ nad 17 %.
V posledných troch týždňoch sa dá už hodnotiť aj dopad zmien v spravodajskej televízii TA3 na jej sledovanosť. Neubehol samozrejme potrebný čas nato, aby sa robili definitívne závery, náznaky pohybov sa však pozorovať dajú, aj v tomto prípade sťažuje hodnotenie situácie prítomnosť Olympiády. V zásade, denný podiel zostáva nad 1,1 % a vychyľuje sa skôr na vyššie čísla. Zriedka však prekračuje hranicu 1,5 %. Vyšší záujem diváka nepriťahujú magazíny a špecializované programové bloky, ale tak, ako vždy, výnimočné udalosti.
Nové relácie, ako napríklad investigatívny Čierny Peter však vykazujú určité pozitívne hodnoty. Jeho ostatné vysielanie si v utorok, 28. februára, pozrelo 1,4 % z divákov sledujúcich televíziu. Z extrémne slabého prime-time, ktorý TA3 vykazuje, je to jediná relácia so sledovanosťou nad 1 percentný bod. V off-time, kedy TA3 dosahuje vyššie výsledky, je to priemer. Ako najsilnejšie miesto TA3 sa dá pozorovať Poludňajší žurnál a prípadne následný spravodajský blok, ktorý ako jediný dosahuje podiel 4 až 6 %. Proti novému nastaveniu štruktúry svedčí však údaj o priemernom počte minút strávených pri obrazovkách, posledný mesiac to bolo v priemere tesne nad troma minútami.
Jednotke Slovenskej televízie (STV) aj naďalej výrazným spôsobom pomáha SuperStar. Piatky sú pravidelne dni, kedy podiel Jednotky stúpa nad 20 %. Naopak najslabším článkom sa javia byť utorky a štvrtky, kedy je podiel Jednotky pravidelne nižší, než jej priemer. Jednotke stále funguje Pošta pre teba (naposledy 27 %), cez víkend sa veľmi dobre darí politickej diskusii O 5 minút 12 (38 %). Štvrtinový podiel divákov prítomných pri televíznych obrazovkách dosahuje utorkové SOS (24 %). S podielom na úrovni 18 % sa rozbieha pondelňajšia relácia Niečo za niečo, konkurenciou je však zatiaľ pravidelne porážaná. Počas víkendov sa dobre darí reláciám Svet v obrazoch (24 %) či Zmenáreň (25 %). Sobotná repríza SuperStar dosahuje podiel od 35 – 40 %. Najmä blok repríz speváckej show zvyšuje veľmi výrazne sobotný podiel Jednotky, diváci čakajú na reprízy jednotlivých dielov prenosu a televízia ich preto pretkáva ďalšími svojimi titulmi ako XXL (20 %) a Popcorn (23 %).
Sledujte vývoj sledovanosti titulov STV
Slovensko hľadá SuperStar 2 - Magazín
V utorok si polepšili zostrihy programu Senzi Senzus, podiely sú pravidelne nad 18 % a dosahujú porovnateľnú úroveň, ako úspešný seriál TV JOJ, CSI: Kriminálka Las Vegas. Relácia Kto je zradca však aj naďalej prepadáva, dosahuje viac než o polovicu horšie výsledky (8,5 %) a hrozí jej podobný osud ako Activity show. Tá ostáva aj po presune na sobotu večer s podielom okolo 11 % stále slabým článkom programu Jednotky. Jednotke v súčasnej dobe pomáhajú aj extrémne zastúpené filmy.
Denný kvíz Duel zaznamenáva pokles, v súčasnosti dosahuje podiel 11-13 %. V konkurencii Televíznych novín Markízy neúspešný bulvárny magazín Blesk (7-9 %) čaká výmena so Simpsonovcami. Nová dokumentárna séria Najväčšie kriminálne prípady Slovenska si s podielom nad 22 % napriek neskorému vysielaciemu času postupne nachádza svojho diváka.
Sledujte vývoj sledovanosti titulov TV Markíza
Markíza ako jediná dokáže svojou vlastnou tvorbou pokoriť hranicu 30 % podielu. Rodinným striebrom je v súčasnosti zábavná show Hurikán (42 %), ba dokonca tento týždeň aj Srdcové záležitosti (41 %) z nedeľného podvečera. Veľmi dobre sa darí obnovenému Milionárovi (37 %), podobne ako Zámene manželiek (37 %). Nad 30 % sa drží ešte Je to možné?! (35 %), či Nákupná horúčka (32 %). Pod túto hranicu mierne klesli VILOmeniny (29 %). Naopak, svoj boj začína prehrávať late night show Andyho Krausa Nech sa páči!. Napriek oslobodeniu od konkurencie SuperStar a presunu na nedeľu večer sa jej stále nedarí. S podielom niečo nad 16 % ju porážajú i VyVolení na TV JOJ. Podľa informácií Mediálne.sk Markíza stráca trpezlivosť a chce show ponúknuť posledné miesto, v nedeľu po 22:00.
Telenovela Máša (podiel 16-18 %) odsunutá pred 14:00 je naďalej aj v tomto čase pravidelne porážaná filmom na Jednotke a väčšinou aj seriálom na TV JOJ. Podiel talkshow Doma s Markízou (22-28 %) má pomerne vysoké výkyvy. TV JOJ úspešne nasadila do jej konkurencie seriál Matlock, ktorý dosahuje obdobné, miestami lepšie výsledky. Podobné tvrdenie platí aj pre reprízovú telenovelu Jednotky STV. Seriál Ženy z rodu Gilmorovcov (23-29 %) je pravidelne atakovaný a predbiehaný úspešnými popoludňajšími filmami na Jednotke STV, rovnocenným konkurentom býva v silnejších dňoch aj Soňa Talkshow televízie JOJ. Markíza americký seriál nahradí od budúceho týždňa reprízovým titulom Komisár Rex.
Pôvodný seriál Medzi nami (okolo 23 %) v konkurencii hlavných spravodajských relácií Jednotky a TV JOJ stále nestačí s dychom. Denný podiel televízie ťahá smerom nadol, jeho ďalší osud závisí iba od trpezlivosti Markízy.
Vývoj sledovanosti vybraných formátov TV JOJ
Televízia JOJ si po skončení olympiády polepšila. V 9. týždni dosiahla podiel 17,2 %, pričom týždeň predtým to bolo iba 14,9 %. Reality show VyVolení 2 začala dosahovať mierne lepšie čísla, stále sa však vzhľadom na vynaložené prostriedky nedá hovoriť o úspechu. V dni, kedy sa vysiela od 20:00 dosahuje hodnoty rovnajúce sa približne týždennému podielu televízie resp. mierne vyššie (okolo 18 %). Menej sa darí vydaniam vysielaným po 21:00. V dôležitých víkendových dňoch je podiel VyVolených na úrovni 17 %. Noc VyVolených dosahuje kolísajúce výsledky závisiace od rôznych faktorov, či už nestáleho vysielacieho času, alebo atraktivity programu konkurencie, oscilujú od 15 do 28 %.
Darí sa Ranným novinám s podielmi okolo 20 % čoraz častejšie porážajú konkurenčný Ranný magazín Jednotky STV, ktorý sa postupne stratil v inom formáte, akom začal. Svoju cieľovú skupinu dlhodobo púta ranné Varí vám to (25 %), ako aj popoludňajšia Soňa Talkshow, jej výchylky k nižším hodnotám sú však čoraz častejšie (13-27 %). Kvíz Riskuj! nabral akoby druhý dych, jeho podiely prestali klesať pod 18 %, hodnoty okolo 20 % si udržuje aj Páli vám to. Silne promovanému Ekkertovi v Črepinách okolo sveta za 80 dní zjavne objem zmienok v médií nestačí, podiel naposledy vysielanej relácie bol 16,7 %, ešte pred tým pod 15 %. Pozorovateľné je dlhodobo skôr kolísanie, ako rast. Seriálu LOST sa naďalej veľmi darí (27 %), Slovákov zjavne prívlastok „najlepší seriál na svete“ zaujal a JOJ si môže akvizíciu len pochvaľovať.