Televízny trh v posledných týždňoch ovplyvnili najmä Olympijské hry na Dvojke. Markíza bola zosadená z trónu nad 30 % podielom, JOJ dostala studenú sprchu po prepade pod 15 % a Dvojka sa stala v siedmom týždni trojkou na trhu. V priebehu olympijského týždňa sa posilnená menšia sestra Jednotky podpísala aj na jej badateľne nižšej sledovanosti. Inak si však svoj štandard dokázala udržať. Dvojka si v najlepších dňoch ukrojila viac ako 20 %, 18. februára to bolo napríklad až 24,3 %. To sú čísla, po ktorých túži nielen JOJ, ale aj Jednotka. Deviaty týždeň vrátil trh do štandardného nastavenia a Dvojka padla na svoj nižší štandard, pod 9 %. Markíza sa vrátila nad 30 %, Jednotka nad 20 % a JOJ nad 17 %.


V posledných troch týždňoch sa dá už hodnotiť aj dopad zmien v spravodajskej televízii TA3 na jej sledovanosť. Neubehol samozrejme potrebný čas nato, aby sa robili definitívne závery, náznaky pohybov sa však pozorovať dajú, aj v tomto prípade sťažuje hodnotenie situácie prítomnosť Olympiády. V zásade, denný podiel zostáva nad 1,1 % a vychyľuje sa skôr na vyššie čísla. Zriedka však prekračuje hranicu 1,5 %. Vyšší záujem diváka nepriťahujú magazíny a špecializované programové bloky, ale tak, ako vždy, výnimočné udalosti.


Nové relácie, ako napríklad investigatívny Čierny Peter však vykazujú určité pozitívne hodnoty. Jeho ostatné vysielanie si v utorok, 28. februára, pozrelo 1,4 % z divákov sledujúcich televíziu. Z extrémne slabého prime-time, ktorý TA3 vykazuje, je to jediná relácia so sledovanosťou nad 1 percentný bod. V off-time, kedy TA3 dosahuje vyššie výsledky, je to priemer. Ako najsilnejšie miesto TA3 sa dá pozorovať Poludňajší žurnál a prípadne následný spravodajský blok, ktorý ako jediný dosahuje podiel 4 až 6 %. Proti novému nastaveniu štruktúry svedčí však údaj o priemernom počte minút strávených pri obrazovkách, posledný mesiac to bolo v priemere tesne nad troma minútami.


Jednotke Slovenskej televízie (STV) aj naďalej výrazným spôsobom pomáha SuperStar. Piatky sú pravidelne dni, kedy podiel Jednotky stúpa nad 20 %. Naopak najslabším článkom sa javia byť utorky a štvrtky, kedy je podiel Jednotky pravidelne nižší, než jej priemer. Jednotke stále funguje Pošta pre teba (naposledy 27 %), cez víkend sa veľmi dobre darí politickej diskusii O 5 minút 12 (38 %). Štvrtinový podiel divákov prítomných pri televíznych obrazovkách dosahuje utorkové SOS (24 %). S podielom na úrovni 18 % sa rozbieha pondelňajšia relácia Niečo za niečo, konkurenciou je však zatiaľ pravidelne porážaná. Počas víkendov sa dobre darí reláciám Svet v obrazoch (24 %) či Zmenáreň (25 %). Sobotná repríza SuperStar dosahuje podiel od 35 – 40 %. Najmä blok repríz speváckej show zvyšuje veľmi výrazne sobotný podiel Jednotky, diváci čakajú na reprízy jednotlivých dielov prenosu a televízia ich preto pretkáva ďalšími svojimi titulmi ako XXL (20 %) a Popcorn (23 %).



Sledujte vývoj sledovanosti titulov STV


Správy STV

Slovensko hľadá SuperStar 2

Slovensko hľadá SuperStar 2 - Magazín


V utorok si polepšili zostrihy programu Senzi Senzus, podiely sú pravidelne nad 18 % a dosahujú porovnateľnú úroveň, ako úspešný seriál TV JOJ, CSI: Kriminálka Las Vegas. Relácia Kto je zradca však aj naďalej prepadáva, dosahuje viac než o polovicu horšie výsledky (8,5 %) a hrozí jej podobný osud ako Activity show. Tá ostáva aj po presune na sobotu večer s podielom okolo 11 % stále slabým článkom programu Jednotky. Jednotke v súčasnej dobe pomáhajú aj extrémne zastúpené filmy.


Denný kvíz Duel zaznamenáva pokles, v súčasnosti dosahuje podiel 11-13 %. V konkurencii Televíznych novín Markízy neúspešný bulvárny magazín Blesk (7-9 %) čaká výmena so Simpsonovcami. Nová dokumentárna séria Najväčšie kriminálne prípady Slovenska si s podielom nad 22 % napriek neskorému vysielaciemu času postupne nachádza svojho diváka.



Sledujte vývoj sledovanosti titulov TV Markíza


Televízne noviny

Nákupná horúčka

Medzi nami

Nech sa páči!


Markíza ako jediná dokáže svojou vlastnou tvorbou pokoriť hranicu 30 % podielu. Rodinným striebrom je v súčasnosti zábavná show Hurikán (42 %), ba dokonca tento týždeň aj Srdcové záležitosti (41 %) z nedeľného podvečera. Veľmi dobre sa darí obnovenému Milionárovi (37 %), podobne ako Zámene manželiek (37 %). Nad 30 % sa drží ešte Je to možné?! (35 %), či Nákupná horúčka (32 %). Pod túto hranicu mierne klesli VILOmeniny (29 %). Naopak, svoj boj začína prehrávať late night show Andyho Krausa Nech sa páči!. Napriek oslobodeniu od konkurencie SuperStar a presunu na nedeľu večer sa jej stále nedarí. S podielom niečo nad 16 % ju porážajú i VyVolení na TV JOJ. Podľa informácií Mediálne.sk Markíza stráca trpezlivosť a chce show ponúknuť posledné miesto, v nedeľu po 22:00.


Telenovela Máša (podiel 16-18 %) odsunutá pred 14:00 je naďalej aj v tomto čase pravidelne porážaná filmom na Jednotke a väčšinou aj seriálom na TV JOJ. Podiel talkshow Doma s Markízou (22-28 %) má pomerne vysoké výkyvy. TV JOJ úspešne nasadila do jej konkurencie seriál Matlock, ktorý dosahuje obdobné, miestami lepšie výsledky. Podobné tvrdenie platí aj pre reprízovú telenovelu Jednotky STV. Seriál Ženy z rodu Gilmorovcov (23-29 %) je pravidelne atakovaný a predbiehaný úspešnými popoludňajšími filmami na Jednotke STV, rovnocenným konkurentom býva v silnejších dňoch aj Soňa Talkshow televízie JOJ. Markíza americký seriál nahradí od budúceho týždňa reprízovým titulom Komisár Rex.


Pôvodný seriál Medzi nami (okolo 23 %) v konkurencii hlavných spravodajských relácií Jednotky a TV JOJ stále nestačí s dychom. Denný podiel televízie ťahá smerom nadol, jeho ďalší osud závisí iba od trpezlivosti Markízy.



Vývoj sledovanosti vybraných formátov TV JOJ


Noviny JOJ

VyVolení 2

LOST



Televízia JOJ si po skončení olympiády polepšila. V 9. týždni dosiahla podiel 17,2 %, pričom týždeň predtým to bolo iba 14,9 %. Reality show VyVolení 2 začala dosahovať mierne lepšie čísla, stále sa však vzhľadom na vynaložené prostriedky nedá hovoriť o úspechu. V dni, kedy sa vysiela od 20:00 dosahuje hodnoty rovnajúce sa približne týždennému podielu televízie resp. mierne vyššie (okolo 18 %). Menej sa darí vydaniam vysielaným po 21:00. V dôležitých víkendových dňoch je podiel VyVolených na úrovni 17 %. Noc VyVolených dosahuje kolísajúce výsledky závisiace od rôznych faktorov, či už nestáleho vysielacieho času, alebo atraktivity programu konkurencie, oscilujú od 15 do 28 %.


Darí sa Ranným novinám s podielmi okolo 20 % čoraz častejšie porážajú konkurenčný Ranný magazín Jednotky STV, ktorý sa postupne stratil v inom formáte, akom začal. Svoju cieľovú skupinu dlhodobo púta ranné Varí vám to (25 %), ako aj popoludňajšia Soňa Talkshow, jej výchylky k nižším hodnotám sú však čoraz častejšie (13-27 %). Kvíz Riskuj! nabral akoby druhý dych, jeho podiely prestali klesať pod 18 %, hodnoty okolo 20 % si udržuje aj Páli vám to. Silne promovanému Ekkertovi v Črepinách okolo sveta za 80 dní zjavne objem zmienok v médií nestačí, podiel naposledy vysielanej relácie bol 16,7 %, ešte pred tým pod 15 %. Pozorovateľné je dlhodobo skôr kolísanie, ako rast. Seriálu LOST sa naďalej veľmi darí (27 %), Slovákov zjavne prívlastok „najlepší seriál na svete“ zaujal a JOJ si môže akvizíciu len pochvaľovať.