JOJka úspešne uzavrela tohtoročné majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji, ktorý uplynulé týždne ovládali Slovensko. Uplynulý rok šampionát exkluzívne odvysielala vôbec prvýkrát a vysielacie práva na najsledovanejší šport na Slovensku si poistila až do roku 2034. Po úspešnom druhom roku sa už teší na ďalšie, ktoré sa v roku 2026 budú konať práve vo Švajčiarsku, ktorého reprezentanti včera získali striebro. Už teraz vieme, že v roku 2029 bude šampionát hostiť Slovensko.

„Nedeľné finále (25. 5.) hokejových majstrovstiev sveta si spolu so štúdiami zaplo aspoň na 3 minúty takmer 1,3 milióna divákov (AvRch v CS 12+). Slovenskí fanúšikovia si nenechali ujsť záverečný napínavý zápas o zlato medzi USA a Švajčiarmi. Druhá tretina bola zároveň najsledovanejším nespravodajským programom týždňa z ponuky všetkých slovenských televízií pre univerzálnych aj mladších divákov,“ uviedla Miroslava Klempová z TV JOJ.

joj, tv joj, jojka,
Neprehliadnite

Jojka chystá veľkolepú novinku: Na Slovensko prichádza niečo, čo tu ešte nebolo!

Hokejový sviatok vyvrcholil v nedeľu 25. mája finálovým zápasom vysielaným simultánne na dvoch staniciach TV JOJ a JOJ Šport. Spolu so sprievodnými štúdiami si ho zaplo až 1 282 000 divákov. Najsledovanejšia druhá tretina finálového duelu sa stala TOP nespravodajským programom uplynulého týždňa.

Dosiahla sledovanosť 14,5 % a podiel na trhu 35,0 % v cieľovej skupine 12+. Pre komerčnú cieľovku 14-56 bola rovnako najatraktívnejšia druhá tretina finále so 14,1 % sledovanosťou a vysoko nadpriemerným podielom až 44,0 %. Pri obrazovkách JOJky fandilo 511-tisíc divákov, pričom táto tretina zasiahla 667-tisíc divákov. Na JOJ Šport ju sledovalo ďalších 154-tisíc divákov, pričom zasiahla 212-tisíc divákov.

Na snímke slovenskí fanúšikovia počas zápasu A-skupiny Lotyšsko - Slovensko na 88. majstrovstvách sveta v ľadovom hokeji v Štokholme 18. mája 2025. FOTO TASR - Jakub Kotian
Neprehliadnite

JOJka má konte rekord roka. Zažila doposiaľ najsledovanejší hokejový víkend

Najsledovanejšie duely Slovenska

Počas celého vysielania tohtoročného najvyššieho hokejového šampionátu boli na našom trhu najsledovanejšími zápasmi tradične duely slovenskej reprezentácie. Najväčší divácky zásah – viac ako 1,5 milióna divákov starších ako 12 rokov, zaznamenal slovenský zápas proti Lotyšsku spolu s komentármi zo štúdia (18. mája). Duel sa stal najsledovanejším programom tohto hokejového roka v univerzálnej cieľovej skupine (sledovanosť 18,0 % a trhový podiel 43,2 % ) aj v obchodne relevantnej cieľovej skupine 14-56 (sledovanosť 18,3 % a podiel na trhu 54,7 %).

Medzi ďalšie divácky najúspešnejšie zápasy patrili aj duely Slovenska proti Kanade (17. 5.), Rakúsku (12. 5.) a Švédsku (9. 5.), ktoré si so štúdiami zaplo vždy viac ako 1,3 milióna divákov.

Všetky zápasy boli dostupné naživo na streamovacej platforme JOJ play, kde si tento rok užilo sledovanie duelov viac fanúšikov ako vlani. Aj uplynulý víkend mali prenosy na JOJ play viac ako 200-tisíc zhliadnutí, z toho 40 % divákov sledovalo komentovanie hokeja na Play-on, špeciálnej live novinke tohto ročníka.

MS v hokeji 2025 v číslach:

  • 64 zápasov na 3 staniciach: TV JOJ, JOJ Plus a JOJ Šport

Zápasy na TV JOJ:

  • 13 zápasov
  • priemerná sledovanosť v 12+: 512-tisíc divákov
  • priemerný zásah (AvRch) v 12+: 707-tisíc divákov
  • priemerný rating v 12+: 11,1 %
  • priemerný podiel na trhu v 12+: 35,7 %
  • priemerný rating v 14-56: 10,6 %
  • priemerný podiel na trhu v 14-56: 45,4 %
  • najsledovanejší zápas v 12+: Slovensko – Lotyšsko (2. tretina), celkovo 946-tisíc divákov, zásah 1,211 milióna divákov
  • najväčší zásah v 12+: Slovensko – Lotyšsko (3. tretina), celkovo 924-tisíc divákov, zásah 1,241 milióna divákov

Zápasy na JOJ Plus:

  • 21 zápasov
  • priemerná sledovanosť v 12+: 98-tisíc divákov
  • priemerný zásah (AvRch) v 12+: 177-tisíc divákov
  • najsledovanejší zápas v 12+: Nórsko – Česko (2. tretina), celkovo 275-tisíc divákov, zásah 431-tisíc divákov

Zápasy na JOJ Šport:

  • 53 zápasov
  • priemerná sledovanosť v 12+: 44-tisíc divákov
  • priemerný zásah (AvRch) v 12+: 81-tisíc divákov
  • najsledovanejší zápas v 12+: Slovensko – Rakúsko (3. tretina), celkovo 188-tisíc divákov, zásah 307-tisíc divákov
Vysvetlivky k sledovanosti
  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 14-56 zahŕňa divákov vo veku od 14 do 56 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ obsahuje širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
  • Sledovanosť (Rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
  • Trhový podiel (Share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.
  • Zásah, dosah (Reach 000) udáva počet divákov cieľovej skupiny, ktorí sledovali danú reláciu alebo stanicu minimálne 3 minúty.