Apple stojí/prináša Googlu z mobilov miliardy

Denník The New York Times zverejnil správu Goldman Sachs o hospodárení firmy Google, ktorá odhalila štruktúru tržieb internetového koncernu. Najväčšiu pozornosť upútal fakt, že čo sa týka tržieb z vyhľadávania na mobiloch, jednoznačne najväčšia časť pochádza zo zariadení Applu. Ten je do určitej miery konkurent Googlu práve v oblasti mobilných zariadení, keďže iPhone a iPad sú najväčšími vyzývateľmi mobilnej platformy Android. Apple už pred časom tiež začal používať na svojich smart-zariadeniach mapy Googlu a prestal predinštalovávať YouTube. Obe firmy však stále spolupracujú - Google je v browseri Safari predvolený vyhľadávač a aj vďaka tomu firma môže vďačiť tomu, že v roku 2014 tri štvrtiny tržieb z mobilného searchu z celkových 12 miliárd USD pochádzali práve z iPhoneov a iPadov, píše Marketing Land. Google Applu, samozrejme, odvádza z výnosov nemalú sumu vo výške miliárd dolárov. Mobilné vyhľadávanie tvorí pre Google už polovicu celého tohto odvetvia, celkové výnosy z reklamy vlani dosiahli 59 miliárd USD. V Goldman Sachs si pritom myslia, že ak by Google nepredĺžil zmluvu s Applom, vôbec by mu to neuškodilo - ľudia by totiž dobrovoľne prešli k jeho službám, no internetový koncern by jablku už nemusel platiť nič.

Facebook prinesie kontroverzný grátis internet aj Pakistancom

Facebook začne na ďalšom trhu poskytovať bezplatný online prístup v rámci svojej iniciatívy Internet.org. V spolupráci s operátorom Telenor ponúkne grátis prístup k niektorým základným službám v Pakistane. Tie zahŕňajú BBC, Wikipediu, Accuweather, vyhľadávač Microsoftu Bing, rôzne lokálne služby a, samozrejme, Facebook s chatovacou appkou Messenger. Program Internet for all funguje od roku 2014 v krajinách ako Filipíny, Keňa, Ghana či India. Hoci bezplatný prístup k internetu znie ako charitatívna činnosť, limitovaný prístup zvýhodňuje Facebook a jeho partnerov. Práve z tohto dôvodu začali v Indii viaceré médiá bojkotovať iniciatívu, pretože podľa nich porušuje princípy internetovej neutrality.

HBO bude mať novú talkshow. S mimozemšťanom

HBO oznámila novú reláciu s komikom T. J. Millerom (hrá v seriáli HBO Silicon Valley). Millerov humor je špecifický svojou dementnosťou a svojská bude aj jeho šou - Miller účinkuje ako hlas ohavného mimozemšťana, ktorý bude moderovať talkshow The Gorburger Show, píše The Wrap. Tá vznikla trochu násilným spôsobom - mimozemšťan zaútočil na štáb japonskej rannej relácie, ktorý drží v zajatí. V šou budú účinkovať známe osobnosti, reagujúce na absurdné hlášky aliena. Šou vznikla pôvodne pre kanál Funny or Die, v pilotnom diele do televízie účinkuje hudobník Moby.

Stopka pre reality šou po sexškandále

Streamingová platforma Hulu odstránila zo svojej knižnice reality šou 19 Kids and Counting, v ktorej mapuje televízia TLC mapuje život rodinny Duggarovcov – manželov vychovávajúcich 19 potomkov. Dôvodom je škandál, ktorý reláciu sprevádza – najstarší syn Josh sa totiž priznal, že pred 12 rokmi sexuálne obťažoval maloleté dievčatá. Momentálne má síce svoju rodinu a tri vlastné deti, priznanie z minulosti ale šokovalo divákov aj televíziu, ktorá šou dočasne stiahla, no zatiaľ definitívne nezrušila, píše Variety. Prístup spomínaného Hulu je ale tvrdší – epizódy formátu sa v platforme nedajú už prehrávať, hoci vo vyhľadávaní ešte relácia figuruje.

Google uvedie v reklamách nový button Buy

Google umožní v reklamách používanie nového prvku, ktorý má zrejme viesť k priamym nákupom, bez prekliku na obchod predajcu. Na tento účel bude slúžiť nový button Buy, ktorý firmy budú môcť nasadiť pri platených zobrazeniach produktov. Objednávka sa pravdepodobne neuskutoční priamo v banneri, používatelia budú presmerovaní na ďalšiu stránku Googlu, kde môžu dokončiť nákup, píše re/code.

BBC obviňujú, že chystá skutočné Hry o život

Britská verejnoprávna televízia čelí kritike v súvislosti s pripravovanou reality šou Britain’s Hardest Grafter, do ktorej hľadá 25 nezamestnaných alebo mizerne zarábajúcich ľudí z celej krajiny. Podmienkou je, aby ich ročný príjem bol nižší ako 15 500 libier, čo je minimálna mzda zamestnanca v hlavnom meste, uvádza Guardian. Práve túto sumu dá potom BBC víťazovi, pričom v programe nechá ľudí plniť rôzne pracovné úlohy. Neprajníci tvrdia, že televízia ide robiť šou na úkor tvrdo pracújej triedy, čo čiastočne pripomína fikciu z filmov Hunger Games, kde mladí ľudia súperia v reality šou o prežitie, pričom „program“ slúži zámožným divákom ako zábavka. BBC oponuje, že chystaný program nespadá do zábavného žánru, má ísť o sociálny experiment a snahu ukázať, čo znamená poctivá, tvrdá práca.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)