Ďalšia žaloba proti blokovaču reklám na webe stroskotala
Nemecké mediálne spoločnosti RTL a ProSiebenSat.1 neuspeli v súde s firmou Eyeo, ktorá prevádzkuje službu AdBlock Plus blokujúcu webové reklamy. V spore tak dopadli rovnako ako predtým Handelsblatt či Zeit Online, píše DWDL.de. Súd konštatoval, že blokovací softvér nenarúša hospodársku súťaž, pretože používatelia si doplnok do prehliadačov sami inštalujú. AdBlock navyše podľa súdu nemá na trhu také pokrytie, ktoré by vydavateľom zabraňovalo dosahovať patričné príjmy z používateľov, ktorí reklamné plochy vidia. AdBlock Plus vyvoláva značnú vlnu kontroverzie, nielenže z portálov „maže“ bannerové plochy, ale využíva aj takzvaný „whitelist“, teda zoznam firiem, pre ktoré blokovanie neplatí. Zadávatelia, ktorí nechcú byť blokovaní, si musia platiť akési online „výpalné“.
BuzzFeed otvára labák
Zábavný web BuzzFeed, ktorý sa stal synonymom pre inovatívne online médium, oznámil spustenie experimentálneho projektu vo svojej centrále v San Franciscu, nazvané BuzzFeed Open Lab For Journalism and the Arts. Myšlienka projektu podľa šéfov BuzzFeedu? „Kašlime na to, poďme lietať s dronmi. S dronmi, ktoré majú lasere. Ešte presnejšie: Poďme postaviť drony s laserami a všetkým ukážeme, ako ich môžu spraviť tiež.“ Laboratórium má teda vyvíjať nové technológie, ku ktorým by mali mať prístup aj ostatní. BuzzFeed dá toto leto priestor pre novinárov, hackerov, inžinierov či umelcov, aby prišli so svojimi návrhmi. Štyria z nich získajú jeden- až dvojročnú stáž.
Briti sa už viac sťažujú na reklamy z webu ako z televízie
Internet prevzal žezlo po televízii, pokiaľ ide o mediatyp, na ktorý prišlo najviac sťažností od Britov v súvislosti s prezentovanými reklamami. Až 35 percent podnetov konzumentov prišlo v roku 2014 na digitálne kampane, uvádza Guardian podľa údajov regulátora ASA. Celkovo sa Briti vlani sťažovali na obsah reklám v médiách 37073-krát, čo predstavovalo medziročný nárast asi o pätinu. Podľa ASA za to mohlo aj zvýšenie podielu reklám na sociálnych sieťach, kde je komunikácia značiek o čosi otvorenejšia, respektíve kontroverznejšia. Na internetové reklamy pripadalo 13 477 sťažností (nárast o 3 500), na televízne 11 926 (pokles o 10 percent). Recipienti namietali voči viac ako 10-tisíc internetovým reklamám a 4 700 televíznym spotom. Najkontroverznejšou reklamou podľa počtu doručených podnetov (5 552) bola kampaň stávkovej kancelária Paddy Power, ktorá vo vizuáli so sloganom It’s Oscar Time použila fotku Oscara Pistoriusa štylizovanú ako sošku známu z cien filmovej akadémie a vrátanie vkladu sľubovala všetkým hráčom, ktorí prehrajú stávku na to, že súd uzná športovca za nevinného.
Zakázaný vizuál Paddy Power
Nemecký časopis vyjde aj v arabčine. Pre utečencov
Príloha nemeckého týždenníka Die Zeit, Zeit Magazin, vyjde najbližšie v dvoch jazykoch - okrem nemčiny aj v arabčine. Dôvodom je, že téma čísla sa venuje utečencom v Nemecku. Príloha prinesie príbehy viacerých ľudí, ktorí našli záchranu v Nemecku. Číslo sa bude venovať školám pre utečencov, ako títo ľudia hľadajú prácu a bývanie a ako sa snažia vyrovnať s traumou z vojnových oblastí, píše DWDL.de.
Twitter zablokoval účet trollovi
Twitter definitívne vykázal zo svojich používateľských radov notorického internetového trolla Charlesa Johnsona. Bloger z Kalifornie bol známy tým, že si často vymýšľal rôzne obvinenia, ktoré sa nezakladali na pravde, a tieto potom šíril na sociálnej sieti. Ako píše web Politico, Ch. Johnson v minulosti napríklad krivo obvinil reportérku New York Times, že pózovala pre Playboy alebo senátora a starostu Newarku, že v skutočnosti v tomto meste nežil. Twitter ho už raz vykázal, keď na svoj účet zavesil fotku osoby, o ktorej napísal, že je nakazená vírusom ebola. Twitter s ním teraz skoncoval v súvislosti s jeho žiadosťou o finančné príspevky na „odstránenie“ jedného aktivistu za občianske práva, ktorý sa angažoval v prípadoch policajného strieľania v Baltimore a Fergusone.
Upravené pravidlá AP
Agentúra AP vydala v stredu svoju editorskú príručku AP Stylebook, ktorú reviduje každoročne a ktorá poskytuje novinárom prehľad spisovných výrazov a povolených slov, prípadne dáva aj inštrukcie, ako pristupovať k citlivým témam. V aktualizovanej verzii sa upravilo či doplnilo okolo 300 pojmov, uvádza Poynter, ktorý o viacerých chystaných úpravách už písal aj predtým. Agentúra po novom napríklad pripúšťa používanie výrazu „BLT“ (názov slaninového sendviču) už pri prvej zmienke v texte, teda bez vysvetlenia. Hláskovanie hlavného mesta Nepálu určila AP definitívne ako Kathmandu. Do Stylebooku pribudli slová „favorite“ a „meme“. Doplnili sa tiež pravidlá informovania o samovraždách – o tých AP píše len ak sa týkajú známych osobností alebo boli vykonané nezvyčajným spôsobom či by mohli byť pre verejnosť inak znepokojivé. AP odporúča strániť sa pri článkoch o samovraždách detailov. Nabáda tiež nepoužívať spojenie „committed suicide“ (spáchať samovraždu), čo vysvetľuje tým, že sloveso „commit“ má konotáciu pri trestných činoch, nie však pri rozhodnutí usmrtiť sám seba. Ako náhradu odporúča AP redaktorom výrazy „killed himself“, „took his/her own life“ a „died by suicide“.
Facebook získal ďalšieho „videopartnera“
S najväčšou sociálnou sieťou bude pri produkcii a prezentácii obsahu spolupracovať aj vydavateľstvo Time prostredníctvom svojho časopisu Fortune, píše Variety. Videorubriku The Chat, v ktorej spovedá úspešných šéfov a významné osobnosti biznisu, bude hostiť v sídle Facebooku, kde budú živé publikum tvoriť zamestnanci pracujúci pod Markom Zuckerbergom. Facebook videá uvedie na svojej platforme, obsah sa objaví na Fortune.com, kde chce naňho vydavateľ nadviazať aj reklamu – spoty pred prehratím, aké sú známe napríklad z YouTube.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)