Rast počtu predplatiteľov Netflix sa v prvom štvrťroku výrazne spomalil kvôli zlepšovaniu pandémie choroby Covid-19 a nedostatku nových filmových a seriálových hitov. Pribudli ich necelé štyri milióny na celkových 208 miliónov. Analytici v ankete spoločnosti Refinitiv v priemere odhadovali, že nových predplatiteľov bude 6,25 milióna. Americká internetová televízia to oznámila v utorok po uzavretí búrz a jej akcie vzápätí odpísali 11 percent.

Počet nových predplatiteľov zaostal aj za očakávaniami samotného Netflixu. Zisk aj tržby poprednej streamovacej spoločnosti pritom od januára do marca silne vzrástli. Čistý zisk stúpol v prvom kvartáli medziročne o 140 percent na 1,7 miliardy dolárov a tržby sa zdvihli o 24 percent na 7,2 miliardy dolárov.

KK23 North Andover - Na archívnej snímke zo 17. januára 2014 muž si pozerá tablet  v North Andoveri. Výsledky Netflixu za 3. kvartál prekonali očakávania Wall Street. Spoločnosť tiež získala v uplynulom štvrťroku viac zákazníkov, než sa predpokladalo. Jej akcia v poburzovom obchodovaní prudko vyskočila. Zisk online videotéky za tri mesiace od júla do konca septembra dosiahol 51,5 milióna USD (46,84 miliardy eur). Čistý zisk na akciu predstavoval 12 centov, pričom analytici v priemere počítali so
Neprehliadnite

Internetová televízia Netflix chce zakročiť proti zdieľaniu hesiel

Netfix sa stal veľkým víťazom koronakrízy, ktorá mu vlani vďaka zatvoreným kinám zabezpečila rekordné hospodárske výsledky. Pandémia ale zároveň sťažila natáčanie nových seriálov. Firma navyše bojuje s rastúcou konkurenciou, stále väčší tlak na ňu vyvíja predovšetkým hollywoodsky gigant Walt Disney.

Jeho streamovacia služba Disney + spustená v novembri 2019 už v marci prekonala hranicu 100 miliónov predplatiteľov. Hoci si Netflix stále predpláca viac ako dvakrát toľko ľudí, Disney stratu rýchlo dobieha a pritom je stále zastúpený vo výrazne menej krajinách.

Na domácom trhu v Spojených štátoch a v ďalších regiónoch Netflix nedávno zvýšil ceny. Sprísnil aj postup v prípade, keď používatelia zdieľajú jedno heslo. To rast príliš nepodporí - firma pre aktuálny štvrťrok očakáva iba 3,2 milióna nových užívateľov. V liste akcionárov tiež varovala, že väčšie ponuku nového obsahu možno očakávať až v druhej polovici roka.