Nový seriál Ranč má za sebou druhý deň vo vysielaní. Samotná premiéra počas sviatočného pondelka bola mimoriadne vyhrotená, keďže Markíza špeciálne nasadila úvod do deviatej série Dunaja. Odohral sa tak mimoriadne napínavý divácky súboj. Ako to vtedy dopadlo?
Recenzia: Jojka zaviedla divákov na Ranč. Nie každý tam bude chcieť zostať
Prvá epizóda Ranču, ktorú Jojka odvysielala bez reklám, zaznamenala v cieľovke 14-56 sledovanosť 6,6 % s trhovým podielom 19,4 %. Tieto hodnoty nedosiahol žiadny seriál Jojky v roku 2024. Celkovo si štart Ranču pozrelo 463-tisíc divákov.
Dunaj, k vašim službám uhral so začiatkom deviatej série 8,6 % sledovanosť s 24,8 % trhovým podielom vo vynovenej komerčnej cieľovke 14-56. Celkovo prilákal k obrazovkám 515-tisíc divákov v cieľovke 12+ a stal sa najsledovanejším nespravodajským programom dňa v rámci ponuky všetkých televízií.
Bolo to však prvý a poslednýkrát, keď sa Ranč a Dunaj stretli v priamej konkurencii. Pôvodný plán Jojky postaviť natrvalo Ranč proti Dunaju, našťastie, nie je aktuálny a publikum si nemusí vyberať, čo bude pozerať. Ranč sa bude vysielať vždy v pondelok a stredu, kým Dunaj zostáva vo svojom zabehnutom slote v utorky a štvrtky.
Ako sa darilo Ranču v stredu večer? Jojka môže byť spokojná. Vyzerá to tak, že si Ranč udržal drvivú väčšinu publika z pondelkovej premiéry a pokles sledovanosti je minimálny. Zdá sa, že práve prepletená rodinná sága bude spásou pre Jojku, ktorej seriály v roku 2024 zaznamenali nízku sledovanosť.
Ranč s ďalšou premiérovou epizódou, v stredu večer, v cieľovej skupine 14-56 zaznamenal 6,1 % sledovanosť s 21,1 % trhovým podielom. Celkovo si ďalšie osudy hrdinov pozrelo 452-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke však na krk Jojke dýchala Markíza s českým filmom Sladký život ktorý zaznamenal 5,8 % sledovanosť s 22,9 % trhovým podielom. Výrazne však zaostal v cieľovke 12+, keďže si ho celkovo pozrelo 278-tisíc divákov. Ranč sa stal najsledovanejším nespravodajským programom dňa. Vyzerá to tak, že sa potvrdzujú predikcie, že Ranč bude profitovať zo staršej cieľovej skupiny a nebude úplným lákadlom pre mladšieho diváka.