Televízia Markíza uviedla v pondelok 13. januára na obrazovky nový denný seriál Sľub, v ktorom divákov zobrala o štyridsať rokov do minulosti, do polovice osemdesiatych rokov minulého storočia. Hoci Markíza už jeden mimoriadne úspešný dobový seriál má, na rozdiel od projektu Dunaj, k vašim službám sa pri Sľube pustila do úplne neprebádaných vôd.
Ako prijali diváci retro seriál? Zabral nostalgický návrat do obdobia, ktorý si stredná a staršia generácia zažila, no mladšia ju už pozná len z rozprávania svojich rodičov a starých rodičov?
Recenzia: Tak toto je bomba! Nový seriál Markízy totálne trafil do čierneho
Diváci boli na seriálovú novinku zvedaví a Sľub sa stal najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých televízií. Pri obrazovkách Markízy bolo až 522-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Sľub za sebou nechal všetky konkurenčné programy. Neohrozilo ho ani Bez servítky s hviezdnou zostavou hostí, ktoré si pozrelo nadpriemerných 351-tisíc divákov, a Sľub mal dokonca viac divákov aj ako večerný seriál Ranč, ktorého tretiu epizódu si na Jojke pozrelo 496-tisíc divákov.
Sľub si s 522-tisíc divákmi pripísal najlepší štart zo všetkých tohtoročných seriálov. Dunaj, k vašim službám sledovalo pri jeho návrate na obrazovky 515-tisíc divákov, prvú epizódu Dotyku života 492-tisíc divákov a premiéru Ranču 463-tisíc divákov. Sledovanosť seriálov s ďalšími epizódami postupne rástla, ako sa bude vyvíjať počet divákov Sľubu, uvidíme pri ďalších epizódach.
Sľub si pripísal celkové prvenstvo a nadpriemerné čísla aj v obchodnej cieľovej skupine 14-56. Dosiahol nadštandardnú sledovanosť až 9,3 % a podiel na trhu 32,1 %, čo sa v tomto roku doposiaľ nepodarilo žiadnemu inému seriálu. Konkurenčná relácia Bez servítky zaznamenala sledovanosť 6 % a podiel na trhu 20,7 %.
Večerným víťazom sa stal Ranč so sledovanosťou 7,2 % a podielom na trhu 24,2 %, konkurenčný film Lieta v tom si na Markíze pripísal sledovanosť 4,7 % a podiel na trhu 18,7 % v cieľovej skupine 14-56. Celkovo si Ranč pozrelo až 496-tisíc divákov a Lieta v tom len 213-tisíc divákov. Pre seriálovú novinku Jojky je to doposiaľ najlepší výkon, prvú epizódu sledovalo 463-tisíc a druhú 452-tisíc divákov.