Selfie TV

Jeden z najbizarnejších vynálezov poslednej doby, selfie-stick, môže byť budúcnosťou televízie. Myslí si to aspoň autrálska TV stanica Sky News, ktorý svojich reportérov vybaví zariadením menom SmartGrip. Dvanásť novinárov dostane špeciálny držiak na smartfón, ktorý majú využívať najmä v rámci aktuálnych udalostí. Príslušná aplikácia dokáže poslať video vo vysokom rozlíšení priamo do newsroomu televízie, vysvetľuje Mashable. To všetko dokáže aj bežný smartfón, výhodou SmartGripu a súvisiaceho softvéru je jeho spoľahlivosť pri napojení sa na sieť. Jeden redaktor britskej SkyNews už dokonca spravil aj rozhovor s politikom Edom Milibandom.

Guardian otvára mobilný labák

Britský denník Guardian si v Spojených štátoch otvorí nové laboratórium zamerané na využívanie mobilných technológií. Cieľom je hľadať vydavateľské riešenia v čase, keď čoraz viac ľudí číta správy prostredníctvom mobilných zariadení. Guardian na tento cieľ získal aj 2,6 milióna dolárov od The Knight Foundation, píše Poynter.org. Mobilný traffic tvorí v prípade Guardianu viac než polovicu celkovej dennej návštevnosti. Výskum má vytvoriť nové spôsoby, ako by sa dal obsah konzumovať na mobilných zariadeniach a tiež prispôsobiť prácu žurnalistov tomuto trendu. Tím bude pozostávať z novinárov, dizajnérov aj web developerov. Podobný labák nedávno ohlásil aj BuzzFeed.

New York Times zakázal vo firme prístup na vlastnú stránku

Americký denník The New York Times sa v súvislosti s mobilnými zariadeniami podujal na zaujímavý experiment. V rámci manhattanskej redakcie začal od pondelka novinárom blokovať prístup na homepage z bežných počítačov. Ak si chcú čítať články na NYTimes.com, musia na stránku pristupovať zo svojich smartfónov či tabletov. Tak ako v prípade Guardianu, aj na NYTimes.com pochádza už viac než polovica návštevnosti z mobilov a tabletov. Cieľom tohto experimentu je, aby sa ľudia ešte viac stotožnili s mobilným trendom. Pokus bude trvať do piatka. Ak niekto nevyhnutne potrebuje prístup na desktopovú verziu, môže ju získať zadaním e-mailovej adresy. Na bežných používateľov sa toto obmedzenie, samozrejme, nevzťahuje. Plné znenie interného e-mailu na Poynter.org.

New York Times sa nekašle: Vo firme zakázal prístup na vlastnú homepage

New York Times Zdroj: SITA/AP

Chýba vám nápad pre post? Ukradnite ho

Social media editorka denníka The Wall Street Journal Sarah Marshall má tip, ako získať inšpiráciu pre post na sociálnych sieťach: „inšpirovať sa“ používateľmi. Editorka zvykne vyhľadať URL článku na Twitteri, ktorý následne zobrazí všetky príspevky odkazujúce na daný článok. Nápady používateľov sa podľa nej dajú využiť aj pri titulkovaní článkov - kreatívne idey možno nájsť napríklad na Reddite. Otázka je, či by Wall Street Journal nemal potom radšej zamestnať týchto používateľov na pozícii, ktorú v súčasnosti obsadzuje Sarah…

Claire Danes z Homelandu vytiahla na bulvár právnikov

Herečka Claire Danes aktuálne nakrúca najnovšiu piatu sériu seriálu Homeland z prostredia CIA v Berlíne. Miesto sa nezaradí zrejme medzi jej najobľúbenejšie lokality - na každý jej krok číhajú bulvárni novinári. Konflikt s nimi sa vyostril natoľko, že herečka siahla po právnikoch a od nemeckého denníka Bild žiada odškodné vo výške 300-tisíc eur. Dôvodom je najmä zobrazenie fotiek jej syna bez zastretia jeho tváre. Claire Danes tiež prekáža, že denník zverejnil miesta, kde si pozerala škôlky pre svoje dieťa, píše server etat.at. Claire Danes okrem odškodného požaduje, aby Bild prestal zverejňovať akékoľvek ďalšie snímky z jej súkromia.

New York Times sa nekašle: Vo firme zakázal prístup na vlastnú homepage

Homeland (Carrie Mathison) Zdroj: SITA/AP

Alibaba chce priniesť čínsky Netflix

Pre Netflix je v rámci globálnej expanzie Čína jeden z najdôležitejších trhov, no na poli on-demand videa by ho mohol predbehnúť lokálny hráč - vyhľadávač Alibaba. Ako informuje Reuters, internetová firma plánuje uviesť video streamingovú službu do dvoch mesiacov. Produkt sa bude volať TBO (nenápadne pripomínajúc HBO), čo je skratka pre Tmall Box Office. Nakúpený obsah bude pochádzať z Číny, zahraničných trhov a podobne ako Netflix či HBO chce Alibaba vyrábať aj pôvodný content. Šéf digitálnej zábavy otvorene povedal, že TBO sa má stať tým, čím je HBO či Netflix v Spojených štátoch. Biznis model bude mierne odlišný - kým Netflix a HBO fungujú len na platenej báze, pri TBO bude zhruba 10 percent contentu zadarmo, zvyšok sa bude dať predplatiť buď formou mesačného predplatného, alebo aj po jednotlivých tituloch. Ako priípomína Reuters, v krajine je silná konkurencia v oblasti online videa - digitálne videopožičovne prevádzkujú Tencent Holdings, Baidu, Sohu.com či Leshi Internet Information & Technology Corp. Aj Alibaba už má menšinový podiel vo veľkej video platforme Youku Tudou - ako bude nový vlastný produkt zapadať do tejto služby, zatiaľ nie je jasné.

YouTube predstaví novú službu pre hráčov

Videoserver YouTube v piatok ohlásil spustenie nové sídla pre herné videá. Nové sídlo YouTube Gaming odštartuje v Spojených štátoch a vo Veľkej Británii v lete. Bude mať vlastnú stránku aj mobilnú aplikáciu, informoval The Verge. Na YouTube Gaming by malo mať svoju vlastnú landing page vyše 25-tisíc hier, vlastné kanály tam budú mať výrobcovia hier aj používatelia. YouTube teda zrejme preskupí tisícky herných videí pod nové sídlo, kde by sa hráči mali vedieť lepšie zorientovať. The Verge pripomína, že Google chce službou YouTube Gaming konkurovať hernému portálu Twitch, ktorý má sto miliónov používateľov mesačne. Google musel a bude musieť pre herné videá upgradenúť svoju videotechnológiu - herné videá vyžadujú vyššie frameraty a live streamovanie má tiež zvýšené nároky na vysielanie cez sieť.

Prima kúpila videoweb you.bo

Televízia Prima sa stala spoločníkom vo firme trendy media, ktorá prevádzkuje videoportál s používateľskými videami you.bo. Je to najväčšia akvizícia českej mediálnej skupiny v posledných rokoch. „Vstupom Primy do tohto úspešného projektu chceme ešte viac posilniť našu pozíciu vo video obsahu. Spôsob konzumácie videí sa rýchlo mení, a preto potrebujeme rozšíriť našu ponuku smerom ku krátkym videám, nové formáty a talentom,“ uviedol generálny riaditeľ skupiny Prima Marek Singer. Videoportál s krátkymi videami funguje od roku 2013, denne ho navštívi 300-tisíc používateľov. Okrem webovej verzie využíva aj mobilné aplikácie umožňujúce videá nakrúcať, píše ČTK.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)