Blendle začína v Nemecku, získal si všetkých
Holandský start-up Blendle, ktorý si vyslúžil prezývku „iTunes žurnalistiky“, štartuje v Nemecku. Služba, ktorá vydavateľom umožňuje predávať na webe jednotlivé články aj používateľom bez digitálneho predplatného, zaujala všetkých najväčších hráčov na trhu. Ako píšu nemecké médiá, na úvod sa k službe, ktorá od utorka uviedla testovaciu prevádzku a v priebehu leta spustí ostrý režim, zapojilo 33 médií. Sú medzi nimi denníky Süddeutsche Zeitung, Die Welt, Bild, Die Zeit, ale aj časopisy Spiegel, Stern či regionálne periodiká ako Hamburger Morgenpost, Kölner Stadt-Anzeiger a Rheinische Post, uvádza FAZ.net. Zapojenie Bildu z vydavateľstva Axel Springer je pochopiteľné, spoločnosť patrí spolu s vydavateľom denníka New York Times k investorom, ktorí start-up podporili tromi miliónmi eur.
Blendle predáva na webe jednotlivé články za nízke sumy, ktoré si nastavajú samotní vydavatelia – New York Times si napríklad za niektorý svoj text vypýta 19 centov, Economist za dlhší materiál 79 centov. Projekt odštartoval v Holandsku pred dvomi rokmi absolvent žurnalistiky Marten Blankesteijn, v rodnej krajine zaujal 300-tisíc používateľov, ktorí kupujú mesačne v priemere od 10 do 15 článkov. Dve tretiny zákazníkov sú pritom ľudia do 35 rokov, teda cieľovka, ktorú printové média zasahujú čoraz menej. Blendle do nových krajín prichádza, len ak má istotu, že ho podporí väčšina vydavateľov. To je prípad Nemecka, služba má ale ambíciu prísť čoskoro napríklad aj do susedného Rakúska, čo potvrdila pre Etat.at.
Blendle Zdroj: blendle.nl
Kedy sa konečne rozbehnú Instant Articles
Už je to mesiac, čo Facebook predstavil nový spôsob publikovania spravodajských článkov priamo v mobilnej appke, takzvané Instant Articles. Služba vyvolala veľký záujem a debatu o tom, či to nemôže spôsobiť úpadok čítania obsahu priamo na weboch médií. Napriek veľkému haló a ohláseniu partnerov ako The New York Times, The Guardian či BuzzFeed sa služba nepohla ďalej vpred a žiadne instatné články nepribúdajú. Ako informuje Nieman Lab, služba sa má rozbehnúť o niekoľko týždňov. Zapojené médiá by potom mali publikovať cez toto rozhranie niekoľko článkov denne. Instant Articles sprvu neuvidia všetci používatelia, ale len vybraná vzorka, na ktorej bude Facebook testovať službu.
Reklama na Netflixe nebude. Bodka
Médiami nedávno prebehla správa, že Netflix testuje nasadenie videoreklamy. To by znamenalo významnú zmenu v obchodnej stratégii videoslužby, postavenej na mesačných poplatkoch, bez akejkoľvek rušivej inzercie. Ako si všimol magazín Variety, CEO Netflixu Reed Hastings tieto správy vehementne poprel. Reklama podľa neho na Netflix určite nepríde a služba iba testuje zobrazenie relevantných upútavok na ďalši obsah v ponuke knižnice.
No advertising coming onto Netflix. Period. Just adding relevant cool trailers for other Netflix content you are likely to love.
Posted by Reed Hastings on Monday, June 1, 2015
Televízia je najefektívnejším médiom pre reklamu
Aj keď televízia čelí v posledných rokoch ataku konkurentov typu Netflix, ale aj silnejúcim zvyšným mediatypom ako online, svoju pozíciu ako najefektívnejšieho priestoru pre reklamnú komunikáciu si udržiava. Potvrdzuje to aj výskum, ktorý realizoval MarketShare a píše o ňom Adweek. Vyplýva z neho, že televízna reklama zostáva stabilná a má lepšiu výkonnosť ako digitálne či offline kanály, pokiaľ ide o kľúčové metriky, ako je predaj respektíve prílev nových klientov. V prípade ukazovateľa predaja napríklad televízia dosiahla štvornásobne lepšiu efektivitu ako inzercia v digitáli pri porovnateľnej investícii zadávateľa. Podľa ďalších zistení z dát získaných od výrobcu luxusných áut si televízia ako jediný mediatyp takmer udržal za posledných päť rokov mieru svojej efektivity (pokles o 1,5 percenta), kým ostatné klesli o vyše 10 percent. MarketShare zároveň konštatuje, že prémiové videá od klasických televíznych vysielateľov majú lepšiu výkonnosť ako videoobsah od iných hráčov na trhu.
Nové trailery k True Detective 2
Už len necelé dva týždne ostávajú do premiéry druhej série oceňovaného krimiseriálu True Detective. Televízia HBO zverejnila dva nové trailery, v ktorých účinkujú hlavné hviezdy „dvojky“ Vince Vaughn, Colin Farrell, Taylor Kitsch a Rachel McAdams. Druhá séria prinesie úplne odlišný príbeh s novými postavami, v novom prostredí a opäť by malo ísť o uzatvorený dej. Premiéra prvej časti je v nedeľu 21. júna, na Slovensku ponúka HBO premiéry po novom súčasne s vysielaním v USA či maximálne deň po.
Mafra spúšťa videoweb pre mladých
Česká Mafra v tomto roku plánuje posilniť videoobsah. Aktuálne otvorila nové štúdio pre hudobnú televíziu Óčko a spustí aj videoportál Playtvak.cz. Pravidelné vysielanie zo štúdia, ktoré sídli v presklenom prízemí vydavateľstva na pražskom Andělovi, spustí Óčko v stredu. Okrem vysielania hudobných staníc umožní napríklad aj rozsiahlejšiu videotvorbu pre spravodajstvo. „Ambícia je rozbehnúť tvorbu vlastného videoobsahu. My si tým otvárame cestu do budúcnosti, keď sa posilní napríklad interakcia so spravodajským portálom iDnes.cz,“ povedal generálny riaditeľ Mafry Štěpán Košík. Web Playtvak.cz odštartuje 21. júna, prostredníctvom série formátov bude cieliť na mladšiu populáciu. Videá z portálu sa môžu objavovať v televíznom vysielaní a naopak niektoré hudobné relácie Óčka bude ponúkať aj portál. Okrem presťahovanie štúdia Óčka a spustenia videoportálu by na jeseň mal pribudnúť ďalší nový web, ktorého podobu vedenie zatiaľ nekomentuje. Podľa dostupných informácií by mal byť zameraný skôr na spoločenské témy, píše ČTK.
Warner Bros. pýta 20 dolárov od tých, čo ilegálne stiahli Priateľov
Filmové štúdio Warner Bros. začalo používateľom, ktorí si ilegálne prostredníctvom torrentov stiahli časti sitcomu Priatelia, zasielať návrh na mimosúdne urovnanie. Aby sa „piráti“ vyhli súdnym sporom, majú zaplatiť 20 dolárov, píše Mashable. Podľa štúdia porušenie autorských práv výrazne prekračuje 20-dolárovú hodnotu, ale firma je ochotná dohodnúť sa na nižšej sume, ak by to malo zastaviť ďalšie porušovanie autorských práv. Warner Bros. tiež odkazuje používateľov na stránky, kde si môžu jeden diel kúpiť za dva doláre.
Zdroj: TV Markíza
Video áno, zvuk nie
Popularita videa na webe rastie a rastie, s rozmachom mobilných zariadení sa však dostavil zaujímavý trend - vytratil sa zvuk. Na sociálnych sieťach ako Facebook či Instagram sa videá začnú prehrávať automaticky bez zvuku a aby bolo posolstvo klipov pochopiteľné, vydavatelia museli nájsť nové spôsoby rozprávania príbehov, píše Digiday. Médiá tak používajú vo videách veľké titulky. Audio zložku tvoria iba hudba a zvuky pozadí. Dôležitý je aj obrázok, ktorý funguje ako náhľad videa a musí upútať pozornosť. Ako prípomína Digiday, stránka Hotels.com nedávno pripravila špeciálnu kampaň, ktorá sa prispôsobila podľa toho, či bol zvuk zapnutý alebo vypnutý.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)