Samotný námet, spracovanie scenárov a produkcia trvalo neuveriteľných dvanásť rokov, kým sa Čas nádejí objavil na obrazovke. Seriál mapuje osudy slovenskej rodiny v priebehu rokov 1914 až 1951. V dramatickom príbehu plnom emócii a napínavých zvratov má divák možnosť sledovať najvýznamnejšie historické míľniky nášho národa: prvú svetovú vojnu a rozpad Rakúsko-Uhorska, vznik Československej republiky, druhú svetovú vojnu, Slovenské národné povstanie, Február 1948.
Príbeh Gézu Violu, syna nemeckej evanjeličky Gréty a Slováka Jana Violovského, ktorý si zmení meno a národnosť (Jánoš Viola), len aby dostal licenciu na svoju vysnenú krčmu, je príbehom syna, ktorý chce žiť svoj život inak. Jeho otec má však o vedení krčmy svoje predstavy, ktoré sa s tými Gézovými nezhodujú. Aj preto napokon Géza súhlasí s obchodne výhodným sobášom s dievčaťom, ktoré pozná od detstva, s dcérou rodiny mäsiarov Belsbergovcov.
STVR, v tom čase ešte RTVS, dokázala, že vie nakrútiť vizuálne špičkové dielo, avšak príbeh a samotný scenár bol problémom. Čas nádeji však narážal na jeden vážny problém, ktorý má väčšina súčasných historických seriálov. Keďže pokrýva obdobie niekoľkých generácií a desaťročí, príbeh a dej mnohé veci ukazuje len v náznakoch a nutne sa potrebuje pohnúť vpred. Seriál pôsobil útržkovito. Divákom to však nevadilo. Zo seriálu sa stal obrovský divácky hit a preto sa radí medzi najväčšie seriálové úspechy tohto roka.
Prvú epizódu si v prime-time pozrelo až 532-tisíc divákov pri trhovom podiele 24 % v univerzálnej cieľovej skupine 12+ a seriál bol lídrom aj v komerčnej cieľovej skupine 13-55 s 8 % sledovanosťou a trhovým podielom na úrovni 20,5 %. Seriál sa stal celkovo najsledovanejším programom dňa, keď predbehol aj hlavné spravodajské relácie v celkovom počte divákov. Čas nádejí odštartoval historicky s najlepším výkonom v rámci pôvodných seriálov RTVS.
Nadštandardné výkony v rámci Jednotky dosahoval aj v obchodnej cieľovej skupine 13–55 (skupina mladších divákov vo veku 13 až 55 rokov), kde si pripísal priemernú sledovanosť 7,3 % a podiel na trhu 20,2 %. Všetky časti prekonali 500-tisícovú hranicu veľkosti publika.
Posledná epizóda sa v stala celkovo najsledovanejším programom dňa, keď k televíznym obrazovkám Jednotky prilákala až 515-tisíc divákov. Čas nádejí sa môže pochváliť historicky najlepším štartom z pôvodných seriálov RTVS (532-tisíc divákov) a celkovo ide o druhý najúspešnejší pôvodný seriál RTVS s priemernou sledovanosťou až 513-tisíc divákov.
Televízia potvrdila aj vznik druhej série. Nateraz neodpovedá, kedy by sa mohla dostať do vysielania.