Okrem NIMH sa na danom výskume podieľalo aj niekoľko univerzít a nemocníc. Spoločným cieľom bolo poukázať na potreby citlivého a zodpovedného zobrazovania samovrážd v médiách a populárnych formátoch a tiež vyzdvihnúť, prečo je táto téma dôležitá.

Práve apríl v roku 2017 bol prvým mesiacom, v ktorom bol na Netflixe nasadený nový seriál s názvom 13 Reasons Why s premiérou 31. marca. Vychádza z rovnomenného bestselleru amerického spisovateľa Jaya Ashera.

Rozpráva príbeh hlavného hrdinu, tínedžera Claya Jensena. Toho jedného dňa pred dverami čaká krabica s vlastným menom. Sú v nej nahrávky od Hannah, rovesníčky a tajnej lásky, ktorá pred časom spáchala samovraždu.

Hlas dospievajúceho dievčaťa na kazetách Clayovi hovorí, že ak práve počúva jednu z nich, aj on môže za to, že si siahla na život. Ako už názov seriálu napovedá, celkovo Hannah odhaľuje trinásť dôvodov svojej samovraždy, ktoré spája s ďalšími postavami.

V každej epizóde sa hovorí o viacerých problémoch, ktorým Hannah pred smrťou čelila. Zlé vzťahy v rodine,  medzi priateľmi či duševné problémy, ktorým nepomáhal ani vplyv sociálnych sietí.

Ako píše NIMH, aj keď sa seriál teší diváckej priazni, nastolil jednu mimoriadne dôležitú otázku – mohol spôsob, ako Netflix zobrazoval samovraždu, ovplyvniť mladých divákov? A mohol ich ovplyvniť do takej miery, že si sami siahli na život?

Viac samovrážd mladých mužov

Výskumníci analyzovali dáta v rozmedzí piatich rokov od 2013 do 2017. Z výsledkov vyplynulo, že

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa