Markíza nový vizuál stanice uvedie v nedeľu ráno o 6:00, upúšťa pritom od ružovo-fialovej farby, ktorá bola v logu od spustenia kanálu. Nová grafika pracuje s bordovou, čiernou a bielou farbou. Vznikla v interných kapacitách pod vedením kreatívneho riaditeľa Romana Kettnera a dizajnéra Jaroslava Jenču.
Logo v statickej podobe je červené s prvkom podčiarknutého písmena „O“ v názve čiernou čiarou. V animácii televíznej grafiky je logo stvárnené bielym písmom a s červeným podčiarknutým „O“.
Grafika sa niektorými prvkami ponáša na motív používaný na hlavnom kanáli – aj Doma bude po novom používať kruhy a sústredné kružnice. Analógiou podčiarknutia v názvoch je zas bodka používaná za textmi na hlavnom kanáli. Na Doma sa tiež zmenili používané písma.
V ukážke grafiky televízia znázorňuje aj grafický časový odpočet naznačujúci, koľko sekúnd zostáva do pokračovania programu po reklamnom brejku a upútavkách. Prvok začala Markíza používať ešte vlani.
Nová grafika má podľa televízie posunúť stanicu do súčasnejšej, modernejšej podoby. Zároveň má posilniť univerzálnejší pozicioning, ktorý má stanicu priblížiť aj ostatným diváckym skupinám, nielen ženám.
Markíza už stanicu nálepky „ženský kanál“ začala zbavovať pred dvomi rokmi, keď takisto upravila logo, z ktorého zmizol symbol srdca použitého namiesto písmena „O“ v názve. Stanicu vtedy televízia začala prezentovať ako kanál pre spoločenských a priateľských ľudí, ktorí si pri televíznej obrazovke radi oddýchnu a relaxujú.
Aktuálne Markíza komunikuje takisto program s potenciálom oslovenia širšieho diváckeho spektra a väčšou škálou emócií, napriek tomu ženy ako hlavnú cieľovku spomína. Upúšťa sa od doterajšieho claimu „Doma ťa čaká pohoda“.
„Doma je naďalej televízia zameraná primárne na ženského diváka, prinášame však množstvo programov, ktoré oslovujú širšie divácke spektrum – zábavu, lifestyle, reality šou, gastronómiu, a žánrovo pestrejšiu ponuku filmov a seriálov,“ uviedla Silvia Majeská, riaditeľka programových služieb skupiny Markíza.
Ruka v ruke so zmenami „obalu“ sa Markíza zameriava na vylepšenie programovej štruktúry menšej stanice. Od 5. mája mení slot o 17:00 v pracovných dňoch, kde telenovely vystrieda americký seriál Ženy z rodu Gilmorovcov.
Do portfólia pribudnú aj nové seriály s krimi zápletkou – americký seriál Unforgettable o detektívke s výnimočnou vizuálnou pamäťou a spin-off Uzavretého prípadu s názvom Major Crimes. Televízia tiež avizuje nové snímky vo filmovom slote v nedeľnom prime-time.
Doma vysiela od 31. augusta 2009 ako druhý kanál mediálnej skupiny CME na Slovensku. V komerčnej cieľovke 12 – 54 si stanica v tomto kalendárnom roku udržiava priemerný trhový podiel 4,4 percenta. V prime-time je nižší na úrovni 3,7 percenta.
Markíza má v súčasnosti aj tretí kanál Dajto, na ktorom vysiela akčné a komediálne programy, sitcomy, filmy a šport. Aj Dajto dostalo tento rok nový vizuál – stanica sa predstavila v novom šate vo februári.
Doterajšie logo stanice Doma
Nové podoby loga stanice Doma od 4. mája 2014