Televízia Markíza predstavila prvé relácie, ktoré majú byť predzvesťou posilňovania pôvodného internetového videoobsahu mimo videoslužby Voyo.sk.

Jednou z nich je ShowBiz News o domácom a zahraničnom šoubiznise, druhou Fresh „o rozmanitých zaujímavostiach z celého sveta“.

Nízkonákladové zostrihy YouTube videí, fotografií, ale aj vlastných príspevkov s respondentmi majú štyri až päť minút. Oba programy uvádzajú moderátor, respektíve moderátorka.

Programy nemajú na webe pevné miesto – videá sú vkladané do ľubovoľných nesúvisiacich správ v rámci čánkov na TVNoviny.sk.

Markíza má nové relácie iba pre web

„Ambíciou skupiny Markíza je rozšíriť počet (relácií) tak, aby si návštevníci každý deň v týždni mohli pozrieť nový premiérový magazín. V tejto chvíli sa pripravujú už aj ďalšie formáty s atraktívnym obsahom,“ uviedla Markíza v tlačovej správe.

Stratégia za zvyšovaním objemu videoobsahu je zrejmá. Markíza po presune celého TV archívu pod spoplatnenú on-demand službu Voyo.sk prišla o kvantá contentu, na ktoré mohla predávať videoreklamu - tak ako web televízie Joj, ktorý púšťa reklamné spoty pri bezplatnom sledovaní relácií na webe. Reklamy sa dajú na Joj.sk odstrániť predplatením paywallu Piano.

Novým internetovým reláciám v rámci webov Markízy predchádzajú aktuálne dva TV spoty, ktoré majú spolu približne minútu. Oba spoty sa zopakujú ešte raz uprostred programu, ktorý má do päť minút. Aktuálne inzeruje viaceré značky medzinárodný koncern Procter & Gamble. 

Videom prekypuje aj nedávno redizajnovaný web Markíza.sk – takmer vo všetkých príspevkoch na homepage sú rôzne zostrihy scén zo seriálov či šoty z Telerána, magazínu Reflex a podobne.

Priestor pre internetovú videoreklamu ponúkajú aj servery Čas.sk či Sme.sk, veľkým konkurentom v tejto oblasti sa však môže stať portál YouTube spoločnosti Google, ktorá nedávno začala ponúkať rozšírené možnosti umiestňovania videoreklamy pred klipmi.

Pre-roll spoty už vyskúšali napríklad Slovenská sporiteľňa, Telefónica Slovakia či Sberbank.