Televízny súboj medzi JOJ a Markízou opäť naberá na obrátkach. Tentoraz ide o návrat populárnej šou, ktorú diváci poznajú a milujú – Dobre vedieť. JOJka získala licenciu na túto vedomostno-zábavnú reláciu, ktorá bola roky pevnou súčasťou večerného vysielania konkurenčnej Markízy.

Markíza uviedla Dobre vedieť v roku 2016 a vysielala ju až do roku 2022. Počas deviatich sérií vzniklo takmer 200 epizód, ktoré si získali silnú fanúšikovskú základňu. Napokon sa končil práve kvôli vyčerpanosti formátu a klesajúcej sledovanosti.

dobre vedieť, joj,
Zdroj: TV JOJ

Dobre vedieť stojí na jednoduchom, no divácky atraktívnom princípe – dvaja kapitáni spolu so svojimi hosťami súperia v sérii otázok, ktoré kombinujú vedomosti, logiku a humor. Najviac divákov bavilo, keď známe osobnosti predvádzali netušené reakcie pri otázkach z fyziky, biológie, kultúry či každodenného života.

Jojka pritom nie je nováčikom v oblasti zábavných formátov. Už skôr jej vyšiel ťah s reláciou Bez servítky, ktorú prevzala od Markízy a dokázala z nej spraviť stabilný pilier podvečerného programu. Zdá sa, že podobnú stratégiu skúša aj teraz.

V ostatných sezónach hľadala Jojka nový večerný ťahák, no relácie ako Heslo, S pravdou von či Rozum v hrsti nedokázali dosiahnuť očakávanú sledovanosť. Preto siahla po formáte, ktorý má overený divácky potenciál a zároveň možnosť modernizácie.

Televízia plánuje uviesť novú verziu šou, pravdepodobne v priebehu jesene. Očakáva sa, že zachová základné prvky pôvodného konceptu, no pridá novú výpravu, svižnejšiu réžiu a možno aj interaktívne prvky pre online publikum.

Otázkou ostáva, kto bude moderovať novú verziu a koho si televízia vyberie za kapitánov tímov. Pôvodní účinkujúci z Markízy boli veľmi obľúbení, no televízia môže staviť aj na nové mená, ktoré prinesú svieži vietor a oslovia mladšie publikum.

Televízia sa netají tým, že chce Dobre vedieť zaradiť medzi hlavné opory svojho programu. Spolieha sa na to, že kombinácia zábavy, vedomostí a osobností má univerzálny divácky potenciál, ktorý funguje naprieč generáciami. Formát je navyše vhodný pre rodinné sledovanie – otázky sú síce niekedy komplikované, no nikdy nie urážlivé či príliš odborné. To z neho robí ideálnu šou pre večery, keď sa pred televízorom stretne celá rodina.

Jojka tak môže výrazne posilniť na poli rodinnej zábavy. Ak dobre uchopí celý formát a nasadí ho do vhodné slotu, napríklad cez víkend, keď sú ľudia zvyknutí sledovať zábavné formáty, môže nielenže oslabiť STVR, ale aj upevniť si pozíciu. Nateraz nie je známe, či sa Jojke podarilo získať licenciu na reláciu Milujem Slovensko, ktoré STVR nedávno zrušila. O licenciu má záujem aj Markíza.

Milujem Slovensko, adela,
Neprehliadnite

Je Milujem Slovensko zachránené? Budete prekvapení, kto ho chce

Nakrúcanie novej časti zábavno-súťažnej relácie ,, Milujeme Slovensko
Neprehliadnite

Vyhrotená prestrelka o Milujem Slovensko? Do boja s Markízou sa zapojí aj...

sľub, markíza,
Neprehliadnite

Totálna dráma: Sľub sa rozlúčil vybičovanou epizódou. Slováci sa nevedia dočkať pokračovania

party shore slovensko, party shore, markíza
Neprehliadnite

Reality šou, aká tu ešte nebola: Táto osmička ovládne leto!