Markíza do novinky obsadila Janicu Lacovú a Anetu Orosiovú, obe varili so známym kuchárom v rámci jeho projektu, ktorým šíri osvetu ohľadom zdravšieho stravovania a prípravy pokrmov z kvalitných surovín.

Slovenky, ktoré načerpali inšpirácie od J. Olivera vlani, sa teraz majú o svoje recepty a tipy podeliť s televíznymi divákmi.

„Chutné a vizuálne príťažlivé jedlá zo slovenských produktov, tradičné slovenské pochutiny zo sezónnych a lokálnych surovín, mäsité aj bezmäsité dobroty – to všetko nájdete v novej relácii,“ avizuje Markíza.

Vyznávačky zdravej stravy Jancia a Aneta sa budú snažiť „napraviť“ stravovacie návyky Slovákov, ktoré ovplyvnil trend rýchleho stravovania. „Preto sa v našej relácii pokúsime divákov inšpirovať k zmene chutí, navnadiť ich už počas varenia na prípravu jedál zo zdravých surovín zo slovenských fariem, záhrad a ozdraviť tak nezdravé návyky v kuchyni Slovákov,“ tvrdia tváre nového kulinárskeho projektu.

Markíza reláciu na Doma uvedie v priebehu júna – v prvom týždni podľa programového plánu zatiaľ formát nefiguruje. Aktualizované: Novinka odštartuje 8. júna o 20:15, vysielať sa bude s týždennou periodicitou. 

Ide o prvú pôvodnú reláciu pre prime-time, ktorú Markíza zaradí v premiére na niektorú z menších staníc. Kulinársku šou práve pre menšiu stanicu naznačovala programová riaditeľka televízie Silvia Majeská ešte vlani.

Televízia pritom s investovaním do pôvodnej tvorby pre formáty na menších staniciach váhala – zohľadňovať musí parameter cena – výkon, keďže stanice ako Doma, Dajto, ale aj konkurenčné Plus či Wau sa spravidla nemôžu sledovanosťou porovnávať s hlavnými kanálmi komerčných televízií.

Na Doma v súčasnosti v prime-time vysiela Markíza reprízy šou Bez servítky. Z kuchárskych projektov môže televízia plánovať aj ďalšie formáty, v roku 2013 napríklad v kastingovej výzve hľadala amatérskych kuchárov. Ich databázu zatiaľ nevyužila.

Okrem názvu Zmena chutí si Markíza nedávno registrovala aj ďalšie tematicky podobné spojenia: Varte s nami, Chutná kuchyňa, Dobrú chuť, Pod pokrievkou a Chutné varenie. Názov Varený-pečený použila televízia pre svoj tematický web, predstavený v januári tohto roka. 

V aktuálnom balíku si televízia zároveň poistila aj názvy Kukučka, Volanie kukučky, Pieseň kukučky, Vôňa domova a Krídla osudu. Nie je vylúčené, že niektorý z názvov sa viaže aj k chystanej seriálovej novinke, ktorú televízia predstaví na jeseň.

Pokiaľ ide o trend kulinárskych formátov, nasleduje ho aj konkurenčná Joj, ktorá vlani divákov zaujala s víkendovou reláciou 15 minút. kuchár, kde inšpiratívne recepty ukazoval Gabo Kocák. Jeho šou sa má dočkať tento rok nových častí.

Naopak, menej divákov oslovil formát Fajnšmeker s Thomasom Kamenarom, ktorý Joj po štyroch dieloch stiahla. V tomto roku komerčná dvojka uvedie aj licencovanú súťaž vo varení Moja mama varí lepšie ako tvoja.

Kulinárske relácie má aj RTVS – víkendové Tajomstvo mojej kuchyne a v utorkovom prime-time magazín Slovensku chutí, ktorý sponzoruje Coopo Jednota.