Markíza zatiaľ neuviedla, či zamýšľa nový kulinársky formát. Všetky ochranné známky, ktoré registrovala v posledných mesiacoch, ale použila pre televízne projekty.

„Registrácia ochranných známok sa deje v súvislosti s plánovanými alebo zvažovanými projektmi v rámci portfólia skupiny Markíza,“ načrtla televízia vo všeobecnej odpovedi.

Z „kulinárskych“ názvov si televízia vlani na jeseň zabezpečila aj názov „Varený-pečený“, ním nazvala svoj tematický portál o varení, kde využíva aj archívny videobsah napríklad z formátu Bez servítky, ale aj čerstvejšie materiály z Telerána.

O možnom nasadení novej cooking show na menšiu stanicu Doma hovorila vo vlaňajšom rozhovore pre Mediálne.sk programová riaditeľka Markízy Silvia Majeská.

Posledným veľkým projektom s kuchármi a varením na Markíze bola licencovaná súťaž Masterchef, ktorú na jeseň 2012 vysielala aj sesterská Nova.

Markíza aktuálne disponuje aj databázou amatérskych kuchárov, tých hľadala ešte koncom roku 2013 prostredníctvom náborového spotu. Odvtedy ich nepoužila v žiadnej relácii, hoci v kastingovej výzve voice-over avizoval „úplne novú kuchársku šou“.

Na varenie sa medzičasom intenzívnejšie orientuje konkurenčná Joj, ktorá vlani uviedla šou 15 minút. kuchár s Gabom Kocákom, v ktorej mieni pokračovať. Menej sledovaný bol tohtoročný formát Fajnšmeker, z ktorého Joj v marci vysielala štyri časti a v ďalších nepokračovala. Do vysielania televízia pripravuje aj licencovanú súťažnú reláciu Moja mama varí lepšie ako tvoja.

RTVS v tomto roku uviedla v prime-time z cooking show novinku Slovensko chutí. Vysiela aj premiérové časti nedeľného magazínu Tajomstvo mojej kuchyne.