Markíza v týchto dňoch požiadala Radu pre vysielanie a retransmisiu o pridelenie licencie. Keďže v programe najbližšieho zasadnutia regulátora tento bod nie je, rada bude vo veci rozhodovať najskôr koncom augusta, keď bude zasadať po prázdninách prvý raz.

Novú stanicu teda plánuje spustiť Markíza zrejme na jeseň. Podľa doručenej žiadosti budú filmy a seriály tvoriť až 92 percent vysielania. Zvyšných osem percent pripadá na zábavné formáty.

Stanicu zameranú na dramatickú tvorbu - filmy - nedávno spúšťala aj konkurenčná Joj, jej Joj Cinema vysiela s českou licenciou od 15. júna. Ide o platený kanál, ktorý vysiela bez reklamných prerušení.

O aký typ stanice pôjde v prípade Markízy, zatiaľ nie je zrejmé. Okrem názvu Passion si televízia v uplynulých týždňoch poistila na Úrade priemyselného vlastníctva aj spojenie „Markíza Gold“. Aktuálne chce využiť prvý z názvov.

„Pracujeme na viacerých konceptoch ƒpaid channels, ale v tejto chvíli je ešte predčasné hovoriť o niečom konkrétnom,“ uviedla pre Mediálne.sk hovorkyňa TV Markíza Tatiana Tóthová.

Na televíznom trhu stanica Passion (v preklade z angličtina „vášeň“) existuje. Vysiela v Nemecku, v portfóliu ju má komerčný líder RTL. V jeho službách pôsobil v minulosti súčasný generálny riaditeľ Markízy Matthias Settele.

Nemecká Passsion je profilovaná ako pay-TV stanica, u káblových, IP TV a satelitných operátorov je teda v nadstavbových balíkoch.

Kanál vysiela od roku 2006, ponúka najmä akvizície - seriály ako Glee, Melrose Place, Dallas, Kde bolo, tam bolo (Once Upon A Time), ale aj tituly, ktoré poznajú diváci Markízy ako telenovelu Zakázaná láska či Hriešny zoznam (The Client List).

Okrem starších seriálov na stanici RTL premiéruje niektoré seriály, ktoré vidia ako prví diváci plateného kanála, momentálne na webe promuje tituly ako Bolesti slávnych, The Paradise, Atlantis.

Z programovej skladby vyplýva, že stanica sa orientuje primárne na ženy. Markíza však už podobne profilovanú stanicu má – menší kanál Doma.

Logo, ktoré Markíza pripojila v žiadosti pre patentový úrad, je jeho sfarbenie červeno-biele. Nemecká Passion pracuje s bielou a ružovou.

Markíza bude mať nový kanál, už požiadala o licenciu

Zdroj: registre.indprop.gov.sk

Názov Markíza Passion nemusí byť definitívny, televízie môžu mená programových služieb meniť aj po doručení žiadosti respektíve udelení licencie na digitálne vysielanie. Upravovať sa dajú aj podiely programových typov. 

Markíza po príchode M. Setteleho zatiaľ iba redukovala portfólio staníc, keď na konci roku 2013 vypla komediálny kanál Fooor. Ten spúšťala len desať mesiacov predtým.