Markíza nechcela špecifikovať, k akým projektom by sa uvedené názvy mohli viazať. „Registrácia ochranných známok sa deje v súvislosti s plánovanými alebo zvažovanými projektmi v rámci portfólia skupiny Markíza,“ znelo stručné stanovisko televízie.

Spoločnosť Markíza - Slovakia aktuálne nežiada Radu pre vysielanie a retransmisiu o pridelenie novej licencie, potvrdila hovorkyňa regulátora Lucia Jelčová.

Spojenie „Markíza Gold“ naznačuje prémiovú službu, televízia k názvu priložila aj návrh loga, v ktorom je známe logo televízie so zlatou výplňou v kruhu pripojené k nápisu „gold“ (z nemčiny „zlatý“) takisto v zlatom odtieni.

Logo pripojila Markíza aj k názvu „Passion“ (z angličtiny „vášeň“), pri ktorom pracuje s odtieňmi červenej a bielou farbou.

Rovnaké stanice majú Nemci

K čomu sa názvy budú viazať, možno len odhadovať, no v oboch prípadoch vysielajú v zahraničí stanice označené rovnako. Nemecká komerčná RTL má v portfóliu stanicu Passion, ďalší vysielateľ z rovnakej krajiny ProSiebenSat.1 zas prevádzkuje kanál Sat.1 Gold.

Markíza si registruje nové názvy, aké nosia aj nemecké TV kanály

Zdroj: registre.indprop.gov.sk

Pre nemeckú RTL pracoval v minulosti aj súčasný riaditeľ Markíza Matthias Settele. Logo nemeckej Passion má takisto červeno-biele stvárnenie. Platená stanica vysiela v Nemecku od roku 2006, prijímať sa dá cez IP TV, kábel aj satelit.

Passion vysiela najmä akvizície, seriály ako Glee, Melrose Place, Dallas, Kde bolo, tam bolo (Once Upon A Time), ale aj tituly, ktoré poznajú diváci Markízy ako telenovelu Zakázaná láska či Hriešny zoznam (The Client List).

Programovou ponukou sa stanica zameriava prevažne na ženské diváčky, čo je aj prípad stanice Doma zo skupiny Markíza.

Primárne na staršie ženy mieri stanica Sat.1 Gold, tá však v Nemecku nepatrí na rozdiel od Passion k plateným kanálom. Ide o mladšiu stanicu vysielajúcu od januára 2013, ktorá pri štarte ponúkla divákom domáci film Hriešnica (Die Wanderhure), ktorý už takisto videli aj diváci Markízy.

Sat.1 Gold vysiela aj staršie filmy a seriály ako To je vražda, napísala, Diagnosis: Murder či Bonanza, novší krimiseriál z vlastnej produkcie Lenßen & Partner, ale aj celebritný formát na spôsob Sladkého života nasadzovaný v prime-time.

Kanál sa zameriava aj na pôvodnú tvorbu, pričom využíva bohatý archív skupiny ProSiebenSat.1. Niektoré tituly sú dostupné aj online.

Archívnu stanicu má aj sestra, nemecký vzor si vzala Joj

Stanicu, ktorej štruktúra je postavená na archívnej tvorbe, má aj Nova, sestra Markízy, ktorá prevádzkuje kanál Telka. Prevažne archívne zábavné formáty vysiela Smíchov z rovnakej skupiny.

Na základe licencie zahraničnej stanice vysiela na Slovensku od začiatku roka aj detský kanál RiK, ktorý má v portfóliu ako platenú stanicu skupina Joj Group.

Markíza portfólio staníc upravovala naposledy v roku 2013, keď na jeho konci vypla comedy kanál Fooor. Ten vydržal niečo vyše desať mesiacov, štartoval vo februári 2013.

Multikanálový prístup v súčasnosti razí aj spomínaná Joj, ktorá operátorom ponúka nový prémiový filmový kanál Joj Cinema. Na mieru klientovi Slovak Telekom pripravila skupina aj ďalšiu novinku, detský kanál Ťuki TV.

Markíze patria aj ďalšie názvy

Pokiaľ ide o registráciu ochranných známok, Markíza požiadala aj o vlastníctvo názvov „Práger Delikatesy“ a „Jablonka“. K obom takisto pripojila logá. V tomto prípade by podľa domnienky mohlo ísť o názvy značiek či predajní v novom seriáli, ktorý sa má odohrávať v prostredí rodinnej pekárne.

Markíza si registruje nové názvy, aké nosia aj nemecké TV kanály

Zdroj: registre.indprop.gov.sk

Z nedávno registrovaných názvov televízia odhalila využitie dvoch – Zmena chutí je nový kulinársky formát na stanici Doma, Varte s nami bude ďalšia relácia o varení, ktorú podporí reťazec Lidl.

Markíza má ešte v zálohe názvy Vôňa domova, Krídla osudu, Pieseň kukučky, Volanie kukučky a Kukučka. Posledné štyri by sa takisto mali viazať k novému seriálu, ktorý komerčný líder predstaví na jeseň.