Novým šéfredaktorom spravodajstva televízie Markíza sa od pondelka 1. októbra 2012 stal Henrich Krejča. Televízia jeho meno v utorok oficiálne potvrdila.
Krejča vo funkcii nahradil Lukáša Dika, ktorý spoločne s doterajším riaditeľom Centra spravodajstva a publicistiky Tiborom Búzom prešiel do verejnoprávneho Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS).
Henrich Krejča bol v minulosti dlhoročnou tvárou Markízy. V televízii pracoval od jej vzniku v roku 1996. Z pozície redaktora postúpil v decembri 2005 na manažérsky post šéfredaktora spravodajstva, ktorý zastával do februára 2007.
Následne si vzal neplatené voľno a odišiel na polročnú cestu naprieč Afrikou. Po návrate od októbra 2007 nastúpil na pozíciu šéfa publicistiky a súčasne moderoval investigatívnu reláciu Paľba.
Po zrušení Paľby nevidel Krejča v Markíze ďalšie profesionálne uplatnenie a k 31. augustu 2010 sa rozhodol odísť. Medzičasom si založil vlastnú cestovnú kanceláriu, prednášal na vysokej škole a v spravodajskej televízii Ta3 uvádzal reláciu o cestovaní Check-In.
„Keď som dostal túto ponuku, ani som dlho nerozmýšľal, pretože sa vraciam domov a k práci, ktorú mám rád. Som presvedčený, že mám výborný spravodajský a publicistický tím a veľmi sa na spoluprácu s nimi teším,“ uviedol Krejča v tlačovej správe. „Je to pre mňa veľká výzva a mojou ambíciou je posilniť pozíciu spravodajstva Markízy na slovenskom televíznom trhu,“ dodal.
Post riaditeľa Centra spravodajstva a publicistiky ostáva v Markíze nateraz neobsadený.
Od 1. októbra došlo v Markíze aj k zmene na poste riaditeľa Centra techniky, vykonávaním funkcie bol podľa informácií Mediálne.sk poverený technický pracovník Martin Lenčeš. Doterajší šéf Centra techniky Andrej Doležal sa od pondelka stal riaditeľom Sekcie strategického rozvoja a techniky v RTVS.
Generálny riaditeľ RTVS Václav Mika už zo svojho niekdajšieho tímu z Markízy presvedčil k spolupráci okrem Dika, Búzu a Doležala aj Darinu Kyselovú, ktorá vedie Odbor výskumu a vývoja formátov, a Martina Hauptvogela, ktorý sa stal riaditeľom a konateľom dcérskej spoločnosti Media RTVS, ktorá pre telerozhlas predáva reklamu.