Najväčšia mexická televízna sieť Grupo Televisa sa zlúči s americkou stanicou Univision, ktorá vysiela v španielčine, a vytvorí tak svetového mediálneho lídra v španielskom jazyku. Obe firmy sa stretávajú s konkurenciou internetových televízií.

Mexická Televisa do spoločného projektu prispeje ročne 86-tisíc hodinami vlastného obsahu. Nová spoločnosť ponúkne jej štyri bezplatné kanály, 27 platených a tiež platenú videotéku. Univision prispeje rovnomennou americkou sieťou a ďalšími americkými aktívami, napríklad kanálom UniMás, deviatich stanicami káblovej televízie v španielčine, 61 televíznymi kanálmi a 58 rozhlasovými stanicami.

Na snimke studenti Havanskej Univerzity drzia cestnu straz na pamiatku zosnuleho Fidela Castra na vstupnych schodoch do arealu tejto vysokej skoly. Castro na nej studoval pravo.
Neprehliadnite

Vydavatelia kritizujú Kubu, že neumožní podnikať v médiách

Skupina Televisa považuje zhruba 600 miliónov španielsky hovoriacich ľudí po celom svete ako relatívne nevyužitý trh. Iba desať percent z nich teraz využíva služby niektorej z internetových televízií. Na anglicky hovoriacom trhu používa nejakú streamovacie službu bezmála 70 percent ľudí.

Najväčším podielnikom v novom podniku bude Televisa, ktorej bude patriť 45 percent. Firmu povedie terajší šéf spoločnosti Univision Wade Davis. Firmy očakávajú, že fúziu dokončia tento rok, ešte ju však musia schváliť regulačné úrady. Streamovacie platformu so svetovým dosahom chcú firmy spustiť na začiatku budúceho roka.