Zábavné relácie, politické diskusie, futbalové zápasy či hobby programy. Ktoré televízne programy sledovali Slováci tretí júnový víkend? Pozrime sa na jednotlivé dni. 

Zábavný koniec týždňa

Koniec pracovného týždňa sa niesol v znamení kulinárskej šou TV Joj Bez servítky, ktorú si nenechalo ujsť 251-tisíc divákov cieľovej skupiny 12+. Tesne za ňou sa umiestnila zábavná šou Milujem Slovensko, ktorá prilákala pred televízne obrazovky 240-tisíc divákov a nad hranicu 200-tisíc sa dostal aj ďalší program verejnoprávneho Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS), a to vedomostný kvíz Duel.  

Najsledovanejším programom komerčnej televízie Markíza sa v piatok stala epizóda Rodinných prípadov, ktorá prilákala takmer 150-tisíc divákov. Úspech zažila aj česká komediálna snímka Babovřesky, keď ju počas hlavného vysielacieho času sledovalo 141-tisíc ľudí.  

Najlepšia pätica programov sa zmenila v prípade rebríčka pre cieľovú skupinu vo veku 12 až 54 rokov. Prvé miesto si podržala jojkárska šou Bez servítky s 29-percentným trhovým podielom, ale Milujem Slovensko získalo až štvrté miesto s 9,9-percentným trhovým podielom.  

Druhé miesto si vybojoval film Fakjú, pán profesor 2 s 15,3-percentným trhovým podielom a tretie si obsadili Babovřesky s 12,6-percentným trhovým podielom. Top päťku uzatvárajú Rodinné prípady so 16,3-percentným trhovým podielom. 

Za celý piatok sa najviac darilo skupine Markíza, ktorá získala 28,3-percentný trhový podiel, nasledovala Joj Group s 21,4 percentami, RTVS bola pod deviatimi percentami a spravodajská TA3 získala len 0,9 percenta celodenného trhového podielu. 

Súboj filmov

Sobotný hlavný vysielací čas ovládol film Šťastný nový rok 2: Dobro došli, ktorý si na Jojke pozrelo 260-tisíc divákov z cieľovej skupiny 12+ a druhé miesto obsadila markizácka Smotánka s 224-tisícmi divákov. Najlepšiu programovú päťku uzatvára hobby magazín RTVS Postav dom, zasaď strom, ktorý si nenechalo ujsť 133-tisíc divákov.  

Slovákov zaujal aj futbalový zápas Kvalifikácie na Majstrovstvá Európy 2024, kde si zmerali sily národné mužstvá Islandu a Slovenska. Z výhry sa napokon tešili slovenskí futbalisti a zápas sledovalo viac ako stotisíc divákov. Do rebríčka sledovanosti televíznych programov sa dostal program Kvalifikácia ME 2024 - štúdio, ktorý zaznamenal pozornosť 160-tisíc, 145-tisíc, 112-tisíc a 90-tisíc divákov.  

Podobné záujmy mala aj obchodne dôležitá cieľová skupina vo veku 12 až 54 rokov, keď najsledovanejším sobotňajším programom sa stal film na Jojke Šťastný nový rok 2: Dobro došli, ktorý získal 18,6-percentný trhový podiel.  

Viac ako 19 percent však mala markizácka Smotánka a do najlepšej pätice sa dostal aj film Skryté čísla s 9,5-percentným trhovým podielom. Futbalové štúdiu zaznamenalo v tejto cieľovej skupine trhové podiely 9,3 percenta, 8,8 percenta a 7,4 percenta. 

Celodenný podiel Markíza Group spadol na 23,3 percenta, Joj Group sa stabilne drží nad 20 percentami, RTVS naopak vyskočila na 12 percent a TA3 zostala na 0,9 percenta trhového podielu. 

Politická nedeľa

Viac ako 300-tisíc divákov z cieľovej skupiny 12+ si v nedeľu zaplo politickú diskusnú reláciu O 5 minút 12, kde sa v dueli stretli Veronika Remišová (Za ľudí) a Robert Fico (Smer-SD). Vďaka nim sa program stal jednotkou rebríčka a za sebou nechal stále úspešné Nové bývanie, ktoré si pozrelo 288-tisíc divákov.  

Svojho diváka si našla aj ďalšia politická diskusná relácia. Markizácke Na telo s hosťami Borisom Kollárom (Sme rodina), Michalom Šimečkom (Progresívne Slovensko) a Milanom Majerským (KDH) sledovalo 283-tisíc divákov. Do rebríčka sa dostala aj diskusná relácia spravodajskej TA3 V politike, kde sa stretli Peter Pellegrini (Hlas-SD) a Michal Šimečka (Progresívne Slovensko). 

Zaujímavý súboj sa odohral počas večerného hlavného vysielacieho času, keď obe komerčné televízie nasadili do programu filmy. Jojka vysielala snímku Nájomný žoldnier a Markíza zaradila Cudzinca. Oba sa dostali nad hranicu 200-tisíc sledujúcich divákov a v rebríčku patrili k najlepšej pätici.  

Najúspešnejším programom rebríčka pre obchodne dôležitú cieľovú skupinu vo veku 12 až 54 rokov sa stalo Nové bývanie, ktoré získalo 24,8-percentný trhový podiel. Za ním sa umiestnil film Cudzinec s 15,8 percentami a aj tretie miesto patrilo markizáckemu programu, konkrétne relácia Na telo získala takmer 25-percent trhového podielu.

Kým O 5 minút 12 bol lídrom tabuľky pre 12+, v poradí skupiny 12-54 obsadil až piate miesto s 20,7-percentným trhovým podielom. Do najlepšej pätice sa dostal aj film Nájomný žoldnier s trhovým podielom 14,6 percenta.

V celodennom trhovom podiele Markíza Group mierne stúpla na 25,5 percenta, Joj Group sa udržala nad 20 percentami, RTVS Group mala viac ako 11 percent a TA3 získala 1,8 percenta.

Ďalšie správy z Mediálne.sk

Bývalý americký prezident Donald Trump gestikuluje vedľa svojho priaznivca počas návštevy reštaurácie v Miami.
Neprehliadnite

Trump na Fox News obhajoval zaobchádzanie s dokumentmi: Balil som sa narýchlo