Oficiálne by sa mala chystaná snímka distribuovať ako Cuky Luky Film. V tomto znení si názov na Úrade priemyselného vlastníctva registruje aj produkčná spoločnosť Noemo Dana Dangl, ktorá s námetom prišla.
Rovnaký názov uvádza na svojom webe aj spoločnosť Itafilm, ktorá na projekte spolupracuje. Avizuje už aj predpokladaný dátum kinopremiéry komédie, ktorý pripadá na 3. novembra tohto roka.
Televíznym partnerom snímky bude Markíza, u ktorej sa Cuky a Luky v Kredenci zrodili. Hraný film o novodobých zlatokopkách s pomýlením videním sveta podporil aj audiovizuálny fond, na fázu vývoja prispel sumou 5-tisíc eur. Celkový rozpočet by sa mal pohybovať na úrovni 780-tisíc eur.
Nakrúcanie by podľa dostupných informácií malo odštartovať v máji a trvať aj v letných mesiacoch. Režisérom filmu bude Lukáš Zednikovič.
Okrem Petry Polnišovej a Zuzany Šebovej si vo filme zahrajú aj ďalší známi herci. Snímka má priniesť plnohodnotný dej, nielen spojené skeče, ktoré diváci poznajú z televízie.
„Napriek tomu, že sa skečové scénky Cuky Luky stali doslova kultovými, chceme sa vyhnúť tomu, aby film tvorili iba za sebou zoradené skeče. Chceme vytvoriť plnohodnotný dej, ktorý sa bude riadiť klasickým rozprávaním s troma dejstvami a dvoma bodmi obratu s vývojom postáv a udalostí plných dramatických situácií,“ napísali tvorcovia v popise snímky.
Žánrovo sa bude dať komédia priradiť aj k road movie, pretože Cuky a Luky navštívia vo filme viacero miest, kde sa budú konfrontovať s realitou, ktorá je od ich predstavy o nej značne vzdialená.
„Naše hrdinky sa pri ceste po Slovensku ocitajú v rôznych prostrediach a stretávajú množstvo bizarných postavičiek. Cesta však nie je ľahká a prináša mnoho konfliktných situácií, ktoré preverujú ich vzájomné priateľstvo,“ dodali tvorcovia v anotácii.
Autori zároveň pri žánri filmu spomínajú hudobné prvky – v diele sa má objaviť niekoľko pôvodných skladieb. Na hudbe pracuje Ľubica Čekovská.
„Cuky a Luky sú fenoménom doby, odrážajú realitu konzumného života a plytkosť každodenných hodnôt. My chceme na tieto skutočnosti upozorniť, ale hravou, nevtieravou a hlavne humornou formou. Filmom chceme podčiarknuť stúpajúci záujem diváctva a zaplniť časť spektra, na ktoré sa v slovenskom filmovom priemysle zabúda. Veríme že kombináciou ‚už poznaného‘ a ‚precízne filmovo pripraveného‘ namiešame koktail, ktorý bude v kinách rezonovať,“ uzatvára producentská explikácia.