Cuky a Luky sa stali známe vďaka zábavnej relácii Kredenc, cez postavy tvorcovia skeč-šou parodujú mladé, vysoko afektované zlatokopky, pre ktoré je napríklad biela múka „smrrrť“.

V relácii postavy stvárňujú herečky Zuzana Šebová a Petra Polnišová. Cuky a Luky si už k sebe do scénky pozvali napríklad aj podnikateľa Borisa Kollára.

Markíza nepovedala, prečo si názvy týchto postáv poisťuje na Úrade priemyselného vlastníctva samostatne. Názov Kredenc patrí televízii už dlhšie. Relácia má v letnej štruktúre komerčného lídra prestávku. 

Televízie si spravidla registrujú názvy nových televíznych relácií či väčších projektov. Či čaká Cuky a Luky výraznajšia mediálna kariéra aj mimo Kredencu, nie je zrejmé.

Zaujímavosťou ale je, že v prípade názvu nežiada Markíza len o ochrannú známku v klasickom televíznom segmente. Odvetvia televízia rozšírila aj na kozmetické prípravky, klenoty, šperky, odevy, obuv, kávu, čaj či alkoholické a nealkoholické nápoje. Z Cuky Luky by sa tak teoreticky mohla stať regulárna módna značka. 

„Registrácia ochranných známok sa deje v súvislosti s plánovanými alebo zvažovanými projektmi v rámci portfólia skupiny Markíza,“ uviedla televízia na margo žiadosti o pridelenie známky.

Markíza má momentálne poistených aj viacero ďalších názvov, ktoré zatiaľ nevyužila. Názov Kukučka sa viaže na nový seriál, ktorý televízia uvedie na jeseň.

Televízia si chráni aj spojenie „Markíza Gold“ či označenie „Passion“. V neďalekom Nemecku vysielajú kanály s takýmito názvami – Passion zo skupiny RTL a Sat.1 Gold (ProSiebenSat.1).