Lettermanov koniec sa blíži

Legendárny moderátor talkšou David Letterman má pred sebou už len niekoľko dní v televíznom biznise. Ako tvár úspešnej relácii Late Show skončí v máji po 22 rokoch. Jeho nástupcom sa na stanici CBS stane Stephen Colbert. Celkovo je 68-ročný D. Letterman na obrazovke 33 rokov, predtým pôsobil na stanici NBC. Na jeho kariéru sa pozrel v reportáži denník New York Times, ktorý obľúbeného zabávača aj vyspovedal. Ten priznal, že pár týždňov pred odchodom do televízneho dôchodku už pociťuje istú dávku melanchólie. Nečudo, za sebou má vyše 6-tisíc vydaní svojej šou. Celý rozhovor s D. Lettermanom.

Bauer začína s novým časopisom o seriáloch

Nemecké vydavateľstvo Bauer Media prichádza na domácom trhu s novým magazínom InSerie. Zameria sa v ňom na novodobé seriály, ktoré diváci konzumujú najmä prostredníctvom silnejúcich služieb ako Netflix či Amazon. Stostranový časopis sa bude orientovať na novinky okolo aktuálnej seriálovej produkcie – prinesie informácie o chystaných projektoch, reportáže zo zákulisia a nakrúcania, rozhovory a seriálového sprievodcu s hodnotením 65 titulov pre čo najlepšiu orientáciu čitateľov, uvádza Meedia.de. Magazín ide do predaja od 30. apríla, stáť bude 4,90 eura. Bauer zatiaľ nešpecifikoval, v akej periodicite bude vychádzať. Na seriály zamerané periodikum už pritom vydavateľstvo predstavilo koncom roku 2013, časopis SerienStar ale odvtedy vyšiel len dva razy a nestal sa pravidelným titulom.

Facebook má 40 miliónov komerčných stránok

Na najväčšej sociálnej sieti je už 40 miliónov stránok spadajúcich do kategórie „small business“. Ešte vlani v júni to bolo 30 miliónov. Väčšina z nich čerpá benefity z Facebooku bez toho, aby míňala peniaze na reklamu, a to napriek tomu, že sociálna sieť výrazne znížila organický zásah všetkého, čo stránky postujú. Podľa Jonathana Czaja z amerického Facebooku inzeruje cez sociálnu sieť asi „len“ každá dvadsiata stránka, teda dovedna dva milióny firiem. Facebook sa práve preto posnaží v ďalších mesiacoch pripraviť novú stratégiu pre firmy, ku ktorým chce byť bližšie. Jednou z noviniek je aj predstavený online chat so zamestnancami Facebooku, ktorí administrátorom stránok pomôžu v reálnom čase s otázkami ohľadom spravovania účtu či nastavovania reklamy, píše TechCrunch.

Na Facebooku je 40 miliónov stránok. Reklamu si ale platí menej, ako by ste čakali

Zdroj: Facebook.com

Reklama je mŕtva, mieni šéf digitálu Economistu

Reklama ako hlavný model financovania printu alebo webu je v súčasnosti utopická predstava. V tomto duchu sa vyjadril v rozhovore pre NiemanLab Tom Standage, ktorý riadi digitál pre The Economist. Rozhovor zrešeršoval web Meedia.de, T. Standage sa nedávno rozprával aj s reportérom Trendu. V aktuálnom interview načrtol, že vydavateľstvá sa stále viac budú musieť spoliehať v prvom rade na príjmy od čitateľov. Reklama ako hlavný zdroj tržieb nepostačí – príjmy z nej klesajú, náklady na chod redakcií však nie. Používatelia navyše stále viac inklinujú k anonymnému surfovaniu, využívaniu softvéru, ktorý blokuje reklamy či konzumácii správ cez iné zdroje, ako sú sociálne siete alebo aplikácie typu Snapchat. Napriek tomu T. Standage neláme nad kvalitnou žurnalistikou palicu, podľa neho sú ľudia ochotní za obah platiť, o čom svedčí aj stúpajúci počet digitálnych predplatiteľov Economistu.

Na Facebooku je 40 miliónov stránok. Reklamu si ale platí menej, ako by ste čakali

Zdroj: The Economist

Stamos sa bavil s Mary-Kate Olsenovou

Pre Američanov je sitcom Plný dom kultový a odkedy Netflix oznámil jeho pokračovanie, médiá téma neustále zamestnáva. Špekuluje sa o obsadení aj o zápletkách. Isté je, že producentom novinky Fuller House bude John Stamos, ktorý v pôvodnom seriál hral. V 13 častiach spin-offu by sa mohla objaviť aj známa herečka Mary-Kate Olsenová. Tá so svojou sestrou Ashley hrali v Plnom dome rozkošnú Michelle Tannerovú. Zatiaľ však ani jedna z nich nie je potvrdená v zostave mien pre pokračovanie a dokonca o príprave nových častí údajne ani nevedeli. „Dnes som mal sladký rozhovor s Mary-Kate,“ navnadil fanúšikov cez Twitter J. Stamos, informuje The Wrap. Zdá sa teda, že do obsadenia seriálu by ju rád získal. Z pôvodného castu sú potvrdení Candace Cameron Bure, Jodie Sweetin a Andrea Barber.

Instagram s novými filtrami a emotikonmi v hashtagoch

Stále populárnejšia fotosociálna sieť Instagram si pre používateľov pripravila tri nové filtre na úpravu fotografií. Tentoraz sa vývojári zamerali na snímky z vonkajšieho prostredia, pričom filtre dodávajú obrázkom viac svetla a farebnej sýtosti. Trojica filtrov má názvy Lark, Reyes a Juno. Novinkou je tiež podľa Adweeku možnosť pridávať do hashtagov, teda kľúčových slov pri fotkách uvádzaných mriežkou, emotikony. Používatelia tak môžu vyhľadávať nielen podľa rovnakého použitého slova v popise, ale aj podľa toho, či niekto k fotke pridal napríklad usmiateho smajlíka.

Na Facebooku je 40 miliónov stránok. Reklamu si ale platí menej, ako by ste čakali

Nové filtre na Instagrame Zdroj: blog.instagram.com

Poľsko vykázalo ruského novinára

Poľsko zrušilo povolenie na trvalý pobyt spravodajcovi ruskej prokremeľskej agentúry Rossija Segodňa. Leonid Sviridov pre krajinu predstavuje bezpečnostné riziko, informovali poľské úrady bez ďalších podrobností. Poľské médiá špekulujú, že novinár sa podieľal na špionáži pre Moskvu. L. Sviridov má Poľsko opustiť z rozhodnutia regionálnej vlády Mazovského vojvodstva, ktoré vyhovelo príslušnej žiadosti poľskej kontrarozviedky ABW. Podľa agentúry AP je okolo prípadu viac otázok než odpovedí. Poľská kontrarozviedka muža už vlani označila za nebezpečného pre poľský štát a poľské ministerstvo mu odňalo novinársku akreditáciu. L. Sviridov sa sám domnieva, že je podozrivý zo špionáže, aj keď akúkoľvek podobnú činnosť popiera. Ako nebezpečný pre Poľsko bol označený vlani na jeseň v čase, keď boli zatknuté alebo vyhostené ďalšie osoby podozrivé zo špionáže pre Rusko, uvádza ČTK.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)