Zdroj: Markíza
Udalosť týždňa
Americká Academy of Television Arts & Sciences tento týždeň ohlásila nominácie pre ďalší ročník televíznych cien Primetime Emmys, ktoré sa budú udeľovať v septembri.
Už len zoznam shorlistov potvrdil televízny trend z posledných rokov – najväčšie americké televízie ABC, NBC, CBS a Fox obišli v prestížnej kategórii dramatickej tvorby naprázdno. Nominácie získali iba v reality a comedy žánri, no aj tam si o cenu koledujú len niekoľkoročné formáty: (zrušený) 30 Rock, Parks and Recreation a The Big Bang Theory. Nič nové sa do užšieho výberu nedostalo a veľká štvorka by sa doň nedostala zrejme ani vtedy, ak by na shortlistoch bolo viac miest.
Najlepšie dramatické seriály totiž už produkujú káblové stanice, dostupné menšiemu publiku.. a zarábajúce menšie peniaze. A čo je historický míľnik – zrejme najväčšie šance na pár sošiek má digitálna videopožičovňa Netflix, ktorej seriál House of Cards (producent a režisér David Fincher, v hlavných úlohách Kevin Spacey a Robin Wright) získal až deväť nominácií.
Zoznam kandidátov aj tento rok potvrdzuje, že televízia zažíva už niekoľko rokov svoju zlatú éru. Nikdy neboli šou také výpravné (Game of Thrones, The Walking Dead), akčné a komplexné (Breaking Bad, Homeland) či odvážne (Nurse Jackie, True Blood), ako je tomu v súčasnosti.
No fakt, že táto éra sa deje mimo tých, čo zarábajú v TV biznise stále najviac, nasvedčuje, že hráči, ktorí chcú ísť na istotu a zabrať na masy, odvahu nemajú. A želaný efekt sa dostaví aj pri nastavení oveľa nižšej latky kvality a oveľa vyššej miery stupidity. Čo sa v plnej miere prejavuje aj na malom slovenskom trhu - s tým rozdielom, že tu neexistujú menší hráči, ktorí by si mohli dovoliť riskovať (až na občasné excesy ako vlastná tvorba na HBO). A s tou smutnou skutočnosťou, že verejnoprávna televízia míňa státisíce až milióny eur na produkciu tupých súťaží.
Napriek všetkému – všetko je oveľa menej zlé, než sa zdá. A diváci vlastne ani nemajú právo sa sťažovať. Publikum veľkých televízií je čoraz menšie, pretože programový výber – či už v bedni alebo na webe – je čoraz väčší. Kto sa potrebuje rozhorčovať nad upadajúcou kvalitu programu, nech sa radšej na minútu zamyslí, prečo všetok ten brak pozerá, keď má v skutočnosti na výber toľko skvelých vecí.
V skratke
- Speaking of „kvalita“ – Česká televize predstavila programovú štruktúry svojej novej stanice, ktorá bude tamojšia obdoba kultúrnych kanálov ako Arte a spol. Trikrát do mesiaca bude v ponuke aj slovenské okienko. Viac o programe ČT art tu.
- What the F... moment vyvolal pohľad na piatkové vydanie Plus jedného dňa, ktorý vyšiel v rovnakých rozmeroch ako jeho konkurent. Zmenou totiž neprešiel layout a veľkosť písma, čo spôsobilo, že pre tých so slabším videním mohli byť noviny nečitateľné. Zmena bola iba jednorazová –chyba v tlačiarni tak spôsobila, že údajná plastika Márie Pietrovej mala oveľa menší efekt ako noviny dúfali.
- Holy Moly si budú hovoriť fanúšikovia Music Boxu ešte minimálne do začiatku septembra. Minimálne dovtedy bude totiž prebiehať spolupráca košickej (vlastne už srbskej) televízie s českým Šlágr TV. O dôvodoch a zámeroch sa dočítate tu.
Reklama – neprepínať
Na bilboroch či v printových inzerátoch ste mohli zaregistrovať kampaň ankety Superbrands, ktorá ocenila „tých najlepších“, tentokrát značky. Používanie superlatívov v reklame je vždy háklivá záležitosť. A v kampani, ktorá za najlepších označuje tých, čo si tú kampaň zaplatili, o to viac. Detaily o súťaži Superbrands si prečítajte tu.
Zdroj: Mediálne.sk