Udalosť týždňa
Pre udalosť týždňa siahnime osem dní dozadu, keď Spoločnosť 7 Plus ohlásila svoju najväčšiu akvizíciu vôbec. Ešte väčšiu ako kúpu Bobíka a Ohníka.
Kúpou portálov Centrum.sk a Atlas.sk od investičného fondu Warburg Pincus doterajší prevádzkovateľ 700-tisíc-RU-čkového bulvárneho servera vyskočí do top štvorky tunajších online médií.
Po spojení čísel Plusky.sk a Centro-Atlasu sa možno portály opäť predbehnú weby Petit Pressu – rozdiel medzi Centrum Holdings a Sme.sk (a spol.) je v súčasnosti len malý.
Veľkou motiváciou pre kúpu – okrem hľadania ďalších zdrojov tržieb s lepšou perspektívou rastu – mohol byť náskok konkurenčného domu Ringier Axel Springer, ktorý ešte v roku 2010 kúpil väčšinový podiel v Azete.
Kým pri portálovom lídrovi Azet musel nový vlastník siahnuť hlboko do vrecka, „Pluska“ dostala na slovenský Centrum Holdings zrejme dobrú ponuku. Firma bola v strate a investor ju v poslednej dobe už veľmi nerozvíjal – navonok to aspoň badať nebolo.
Správy o predaji Centrum Holdings sa v Česku začali šíriť pred rokom, čo bolo predzvesťou toho, že na predaj pôjde aj slovenská firma – či už ako súčasť balíka, alebo osve.
Český a slovenský Centrum Holdings spolu okrem názvov portálov veľa nezdieľali – spolupráca bola najmä na úrovni freemailu, de facto jedinej výraznej služby, ktorá ostala na Centrum.sk. A ktorá stojí veľa peňazí pri otáznej návratnosti.
Čo teda kúpila vlastne Spoločnosť 7 Plus? Predovšetkým obsahové weby združené pod Atlasom (Aktuálne.sk, Wanda.sk, Žena.sk, Automix.sk) s miliónovou mesačnou návštevnosťou, klesajúce Mapy.sk, ktorých pozíciu musí čoraz viac oslabovať Google, študentský portál s domácimi úlohami (kašeľ-kopa plagiátov-kašeľ) Referáty.sk (300- až 400-tisíc RU), či vyše polmilióna používateľov freemailových služieb pod Centrum.sk.
Zdroj: pluska.sk
Podľa informácií TRENDU bude Centrum pod novým vlastníkom naďalej fungovať autonómne (viac o tom v aktuálnom vydaní). Nateraz. Prípadná integrácia obsahových webov s Pluska.sk a nebodaj printovou redakciou bude určite raz na programe dňa, pôjde však skôr o formalitu.
Väčšia úloha bude nakopnúť rozvoj portálovej skupiny. Pre Centrum Holdings je prechod pod Spoločnosť 7 Plus určite dobrá správa – majiteľ, ktorý svoju akvizíciu vníma ako dlhodobú investíciu, bude iný partner ako investor zameraný len na rýchly predaj s čo najvyšším ziskom... alebo aspoň najmenšou stratou.
V skratke
- Videopožičovňa Voyo.sk po obschnutejších titulov zaradila aj dve čerstvé novinky, ešte aj pred TV premiérou. Mnohých (?) nepoteší, že iba so slovenským dabingom. Podľa prevádzkovateľa je tých, čo preklad ocenia, oveľa viac... a tí ostatní sú už zrejme dávno zašití v pirátskej zátoke.
- Bývalý čítač správ na Markíze Karol Farkašovský je nový hovorca bratislavského letiska. To zápasí s poklesom návštevníkov. Váliový prejav K. Farkašovského tento trend tiež nezvráti, ale dôveryhodnosť letiska bude určite na najvyššej možnej úrovni...
- Nový Čas sa spolčil s Tescom v kupónovej akcii. Na kupónoch sú zľavy na nákup až do výšky 99 percent. Denník sa vraj predáva vďaka tejto spolupráci ako rožky v Tescu... kolegom v TRENDE, ktorí si každé skoro ráno ako prví uchmatnú redakčný výtlačok Nového Času a odšklbú kupón, týmto gratulujeme k potenciálnej výhre...
- Slováci túžia po informáciách a vzdelaní... myslia si to aspoň Spoločnosť 7 Plus, ktorá už vydala prvé číslo populárno-náučného časopisu Zázračný svet. A podobný titul uvedie tento mesiac aj Bauer Media SK. Bauer je opatrnejší vo vzťahu k túžbe tunajšieho publika o novom poznaní a Svet poznania zatiaľ iba otestuje na jednom výtlačku.
Reklama - neprepínať
Ženy majú hneď dva sviatky do roka - MDŽ aj Deň matiek. Muži zhola nič. Pokus zaviesť Deň otcov na Slovensku sa pokúsi americká keksíková značka Oreo. Okrem kampane, virálu a microsite nachystala aj špeciálne kufríkové balenie sušienok v kufríku. Len tak pomimo, samozrejme. Viac info o kampani tu.