Česká televize začala vysielať pod novým logom

Programy Českej televízie (ČT) sú od pondelka označené novým logom. Spoločný symbol, ktorý zachováva princíp dvoch častí tvaru obrazovky, sa zároveň objavil aj na jednotlivých programoch, kde doteraz bola iba značka daného kanálu. Pre ČTK to povedala hovorkyňa ČT Michaela Fričová.   

Česká televize začala vysielať pod novým logom

"Okrem návratu modernizovaného loga ČT do ľavého horného rohu obrazovky sa v novom predstaví aj vizuálna podoba programov ČT 1 a ČT 2," povedala Fričová. Zároveň tiež došlo k premenovaniu športovej stanice ČT 4 na ČT Sport.

Novú grafiku, ktorú navrhlo pražské Studio Najbrt, nasadila ČT v deň prvého výročia generálneho riaditeľa Petra Dvořáka vo funkcii.   

Za návrh loga a súvisiace služby zaplatila ČT podľa webu Aktuálně.cz 430-tisíc českých korún (vyše 17 100 eur), za vytvorenie originálneho písma s neobmedzenou licenciou sa zaviazala zaplatiť 400-tisíc korún (15 910 eur).

"Za ďalšie práce v oblasti grafiky, grafických predelov a zvučiek počítame s čiastkou 970-tisíc korún (vyše 38 580 eur). Sú to však náklady, ktoré by sme rovnako vyčlenili na nové grafické identy a znelky spojené s jesenným vysielaním, aj keby sme nové logo nezavádzali," povedala pre Aktuálně.cz hovorkyňa ČT Michaela Fričová.

Za dobu Dvořákovho šéfovania dostali od 1. apríla novú podobu aj Události, ktoré sa zároveň predĺžili na jednu hodinu. Modernizácia hlavnej spravodajskej relácie s posilnením interaktívnych prvkov, ktorú moderátori uvádzajú v stoji, znamenala najväčšiu komplexnú zmenu tohto programu od roku 1998. Reforma správ spočiatku vyvolala negatívne reakcie a Dvořák tak reláciu musel obhajovať pred Radou ČT.   

Sledovanosť Událostí ale vzrástla. "Za obdobie od zmeny sa sledovanosť spravodajstva v tomto čase medziročne zvýšila o 4,52 percentuálneho bodu na celkový podiel 21,73 percenta divákov," povedala Fričová. Události v apríli na ČT 1 a ČT 24 sledovalo v priemere 736-tisíc ľudí, čo bolo o 126-tisíc menej divákov, ako mali v rovnaký mesiac Správy FTV Prima. Televízne noviny TV Nova si v apríli pustilo v priemere takmer 1,8 milióna ľudí.   

Ďalšie výrazné zmeny má verejnoprávna televízia ešte len pred sebou. Jednou z nich je budúcoročné spustenie nového detského kanálu s pracovným názvom ČT 3. K dlhodobejším plánom patrí posilnenie vlastnej tvorby či vyrovnaný rozpočet bez nutnosti siahať do rezerv, ktorý chce Dvořák dosiahnuť do roku 2017. Tento rok televízia hospodári s rozpočtom 6,97 miliardy českých korún, pre ktorého vyrovnanie musí vyčerpať z rezerv 460 miliónov korún.   

Súčasťou dlhodobého plánu ČT na nasledujúcich päť rokov je tiež odhad podielu na sledovanosti, ktorá by sa mala pohybovať medzi 27 až 32 percentami. Od januára do augusta ČT zvýšila priemerný celodenný podiel na sledovanosti o 2,76 percentuálneho bodu na 30,56 percenta dospelých divákov. Jej podiel v prvom polroku tohto roka bol 29,96 percenta. Lídrom bola s 30,59 percenta TV Nova, tretia najsledovanejšia s podielom 23,96 percenta bola FTV Prima.

Česká televize začala vysielať pod novým logom

Zdroj: vysielanie ČT 1

Česká televize začala vysielať pod novým logom

Zdroj: vysielanie ČT 2

Česká televize začala vysielať pod novým logom

Zdroj: vysielanie ČT Sport