Verejnoprávna Česká televize dostane po dlhom čase nové korporátne logo. To sa naposledy menilo v roku 2007, ale iba mierne – posledný návrh vychádzal z toho pôvodného, zavedeného v roku 1993. Zmenou prejdú aj logá kanálov, ktoré sa podstatne menili v roku 2006. Dovtedajšiu podobu nahradili čísla okruhov s horizontálnou čiarou nad nimi.
Nové logo ČT, ktoré budú používať aj okruhy, je už výrazne odlišné – bielo-červenú kombináciu farieb nahradila modro-červená. Logo stále pripomína obrazovku, no písmená ČT nezohrávajú úlohu – nad C už nie je mäkčeň, pravý červený oblúk nemá s písmenom T nič spoločné.
Zdroj: ČT
Nové logá dodalo Studio Najbrt. Výsledný tvar „zachováva princíp dvoch častí tvaru obrazovky. Už to však nie sú písmená, ale dva abstraktné tvary. Sme totiž presvedčení, že tento symbol nie je potrebné čítať, pretože ho každý identifikuje a vizuálne si ho stotožní s pôvodnou značkou,“ vysvetlil myšlienku za novým návrhom v tlačovej správe Aleš Najbrt z grafického štúdia.
Logo sa bude používať aj v rámci staničnej grafiky – logo každého programu bude pozostávať z obrazovky a čísla daného okruhu vedľa nej. Číslica nebude vedľa športového kanála, ktorý sa premenuje – z ČT 4 vznikne ČT Sport. V novom logu sa pre názvy kanálov a Českej televízie ako takej sa používa písmo TV Sans.
Nové logá sa majú na TV obrazovke objaviť až o niekoľko mesiacov - ČT počíta s ich implementáciou od septembra.
Zdroj: ČT
Podľa riaditeľa obchodu a marketingu Jana Svobodu zadanie nebolo iba vytvorenie nového loga, ale „redesign pôvodnej značky Českej televízie, jej prispôsobenie dnešným potrebám a vytvorenie zrozumiteľných grafických väzieb na vizuály jednotlivých kanálov“.
Podľa prieskumu na vzorke 300 ľudí, ktorý si ČT nechala vypracovať, sa nové logá páčili 83 percentám opýtaných, 15 percent ich označilo za uchádzajúce, iba dvom percentám sa nepáčilo.
Vývoj loga ČT
Značka Českej televízie je jedným z najstarších symbolov korporátnej identity v československej a českej histórii. V priebehu rokov, od vzniku ČT v päťdesiatych rokoch až do súčasnosti, bol vizuálny štýl inštitúcie vo vysielaní niekoľkokrát zmenený.
Pôvodné logo ČT, ktorého autorom bol vtedajší študent VŠUP Roman Rogla, za celú dobu prešlo len drobnými úpravami a jeho základná ideová línia, teda kombinácia písmen "Č" a "T" vo výsledný oblý tvar televíznej obrazovky, sa až do dnešných dní výrazne nemenila.
Zrejme najvýraznejšia snaha o celkovú zmenu vizuálneho štýlu ČT bola verejná súťaž v roku 2006, z ktorej vzišiel víťazný grafický návrh Štefana Malovca. Ten logo zložil nanovo, aj keď rovnako ako u pôvodnej Roglovej značky z kombinácie písmen "Č" a "T" a jednotlivé značky programových okruhov na neho nadväzujú v jednoduchom systéme vizuálnej premeny čísel programov, pri zachovaní časti korporátneho loga.
Celý systém sa však nerealizoval ako celok, ale takzvanou "evolučnou premenou" po častiach. Tá hlavná časť, teda zavedenie nového loga, mala prebehnúť až úplne na konci celého procesu digitalizácie v roku 2011. K tomuto poslednému kroku však nedošlo.
(Zdroj: ČT)
Zdroj: ČT
Zdroj: ČT
Zdroj: ČT
Zdroj: ČT
Zdroj: ČT
Zdroj: ČT
Zdroj: ČT