Americká telekomunikačná spoločnosť AT&T spojí svoju rozsiahlu mediálnu súčasť WarnerMedia s firmou Discovery. Vznikne tak samostatný mediálny podnik, ktorý bude schopný konkurovať aj firmám Netflix a Walt Disney, oznámili firmy.
AT&T podľa dohody získa asi 43 miliárd dolárov vo forme hotovosti, dlhových cenných papierov a prevzatia dlhu. Akcionári AT&T potom budú mať v novej firme podiel 71 percent, akcionári Discovery potom 29 percent. Dohoda by mala byť dokončená do polovice budúceho roka. Schváliť ju ale ešte musia akcionári Discovery a regulačné orgány.
AT&T v roku 2018 kúpila mediálny konglomerát Time Warner. Akvizíciou sa snažila vytvoriť mediálneho a telekomunikačného giganta, ktorý by kombinoval obsah a distribúciu. To sa ukázalo ako nákladná stratégia, pretože firma sa súčasne snažila rozšíriť bezdrôtové služby novej generácie. Spoločnosť sa tiež kvôli svojim ambíciám výrazne zadĺžila, uviedla agentúra Reuters.
AT&T je blízko k dohode o spojení svojho mediálneho impéria s Discovery
Riaditeľom novej spoločnosti bude prezident a generálny riaditeľ Discovery David Zaslav. Ďalšie podrobnosti, vrátane toho, ako bude nová skupina usporiadaná, budú ešte len vypracované, uviedli predstavitelia firiem. Názov novej spoločnosti má byť oznámený budúci týždeň.
Dohoda prichádza v čase, keď domácnosti stále viac opúšťajú káblové a satelitné televízie a kedy sa naopak zvyšuje obľuba streamovacích služieb, ako je práve Netflix.
Nová spoločnosť bude schopná viac investovať do pôvodného obsahu pre streamovacie služby. Bude vlastniť viac ako 100 mediálnych značiek, vrátane filmového štúdia Warner Bros a televíznych staníc HBO, CNN, Cartoon Network, HGTV, Food Network, Eurosport či Animal Planet. Výnosy firmy by v roku 2023 mali predstavovať približne 52 miliárd dolárov a hrubý prevádzkový zisk EBITDA 14 miliárd dolárov.