Americký telekomunikačný gigant AT&T je blízko k dohode o zlúčení svojej mediálnej súčasti s firmou Discovery, ktorá je majiteľom televíznych sietí HGTV či TLC. Tvrdia to zdroje, na ktoré sa odvoláva agentúra Bloomberg a ďalšie médiá. Dohoda by podľa nich mohla byť oznámená tento týždeň, možno ešte v pondelok. Do mediálnej divízie AT&T patrí aj televízna stanica CNN a HBO. Zlúčením by vznikla nová firma, oddelená od AT&T, ktorej hodnota by vrátane dlhu mohla činiť až 150 miliárd dolárov. Discovery má v súčasnosti trhovú hodnotu okolo 30 miliárd dolárov.
Navrhovaná dohoda by dala dokopy najvplyvnejšie hollywoodske filmové štúdiá a relácie Discovery o životnom štýle, varení, prírode a vede. Vznikla by zároveň skupina, ktorá bude schopná konkurovať firmám Netflix a Walt Disney.
Spoločnosť Walt Disney zvýšila v 2. kvartáli zisk na takmer dvojnásobok
AT&T v roku 2018 kúpila mediálny konglomerát Time Warner. Akvizíciou sa snažila vytvoriť mediálneho a telekomunikačného giganta, ktorý by kombinoval obsah a distribúciu. To sa ukázalo ako nákladná stratégia, pretože firma sa súčasne snažila rozšíriť bezdrôtové služby novej generácie.
Hovorca AT&T aj Discovery odmietli správu komentovať, uviedla agentúra Reuters.
AT&T sa snaží zbaviť niektorých svojich nákladných akvizícií a vylepšiť si rozvahu. Vo februári sa dohodla na predaji tretiny satelitnej televízie DirecTV firme TPG Capital. Dohoda podnik ohodnotila na 16,25 miliardy dolárov, AT&T pritom televíziu DirecTV v roku 2015 kúpila zhruba za 68 miliárd dolárov.