Udalosť týždňa
Mediálnym trhom v lete lomcuje urputný boj o fanúšikov kvalitnej hudby. Nový ambiciózny (ehm) projekt televízie Joj Senzi TV, ktorý štartuje 1. septembra, bude mať zrejme ťažšiu východiskovú pozíciu, ako si to jej tvorcovia na Kolibe mysleli.
A nie je to tým, že biznis model založený okrem iného na predaji CD nosičov staršej vidieckej populácii už a priori vzbudzuje nejaký ten otáznik.
Krátko po udelení licencie pre Senzi TV už existujúci český projekt Šlágr TV (možná inšpirácia pre Senzi TV) výrazne zvýšil pokrytie na Slovensku.
"Československá lidová" televízia sa dohodla s hudobnou televíziou Music Box, že táto jej prenechá väčšinu svojho vysielacieho času a klipy s populárnou hudbou nahradia šlágre či country. Vo vysielaní sa tak naraz objavujú logá oboch televízií.
Oklieštenie Music Boxu je zlá správa pre slovenských umelcov, ktorí mohli sebe samým posielať SMS správy, aby svojim blízkym ukázali v televízore svoje najnovšie videoklipy.
V skratke
- Grécka verejnoprávna televízia po pártýždňovej odmlke obnovila vysielanie. Bývalý ERT rebrandoval na EDT, s novým názvom prišla aj nová programová štruktúra. Takmer ako „nový začiatok“ Slovenskej televízie v roku 2004, ktorý premenoval STV 1 a STV 2 na Jednotku a Dvojku a úplne prekopal program STV. Takmer. EDT ako prvý program uviedol veselohru zo šesťdesiatych rokov, vysielanie správ zatiaľ úplne absentovalo... tomu sa asi nehovorí zamiešať kartami na TV trhu ani reforma. K obnoveniu vysielania tlačil grécku vládu súd, ktorý rozhodnutie o zrušení televízie zrušil, hoci pripustil jej štruktúrálne zmeny. Po tomto vynútenom reštarte Gréci budú musieť nachystať ešte minimálne jeden, ak chcú, aby sledovanosť EDT prekročila tieň štatistickej odchýlky.
- Denník Nový Čas bol v headlinoch Mediálne.sk hneď dvakrát. Tento týždeň pokračoval súd v kauze Bonanno, v ktorom predstavitelia justície žalujú vydavateľstvo Ringier Axel Springer na 940-tisíc eur. Predmetom je článok a fotografia z party právnikov, na ktorej jeden z nich mal v rukách zbraň a na ušiach modré slúchadlá. Ringier na pojednávaní prezentoval posudok českých kriminalistov, ktorý potvrdil autenticitu snímky, spochybňovanú žalobcami. Posudok nájdete tu.
- Druhý prípad sa týkal bývalého zástupcu šéfredaktorky Nového Času Ivana Netíka, ktorý sa stal novým poradcom Roberta Kaliňáka. Bývalý novinár skončil v denníku po tom, čo jeho zamestnávateľ zistil, že spolu s art directorom pripravoval noviny pre štátne železnice., čím mal – podľa vydavateľstva – porušiť konkurenčnú doložku v zmluve. Viac o prípade tu.
Reklama - neprepínať
Slovenskí vydavatelia nasadili v júli reklamu...na reklamu. Tú v printoch pochopiteľne. Aj keď sa publikum tlače v ostatných rokoch zmenšilo a firmy aj agentúry stále míňajú gros výdavkov na televízne spoty, printová reklama má v mnohých aspektoch stále navrch. Jeden inzerát znamená opakovaný zásah v priemere štyroch ľudí na výtlačok, má imidž užitočnej reklamy a oproti spotom v televízii, rozhlase či vonkajším nosičom oveľa nižší faktor otravnosti. Výsledky prieskumu o vnímaní reklamy v printoch nájdete tu.