V skratke
- Spoločnosť 7 Plus spustila ďalšiu teasingovú kampaň, ktorá s veľmi veľkou pravdepodobnosťou púta pozornosť na nový populárno-vedecko-náučný časopis s názvom Zázračný svet / Prečo / Milénium (ale zrejme to prvé z nich). Slovenské vydavateľstvo dokázalo po kúpe detských magazínov Včielka či Ohník zvýšiť čísla predaja, čo nasvedčuje, že firma dobre zvláda distribúciu po školských kanáloch, ktorou by sa mohol ubrať aj nový titul. Veď koľkí z vás si dobrovoľne povinne na príkaz súdružky učiteľky kedysi objednali Kamaráta či plagiátorský Hello?
Viac v článku: 7 Plus má v tituloch ďalší teasing. Pýta sa na oko vážky
- V STV chýba časozberný dokument, povedal v nedávnom rozhovore pre TREND šéf telerozhlasu Václav Mika. Netrvalo dlho a v centrálnom registri zmlúv sa objavila objednávka na jeden takýto projekt s názvom Vínne cesty Slovenska. Dokumentárny seriál bude v priebehu roka mapovať vinárske oblasti či malé vinárstva. Cena za toto filmové opojenie bude 621-tisíc eur aj s daňou. Za tie peniaze sa dali zbierať snímky aj z podstatnejších a pálčivejších oblastí života ako výroby čúča... ale inšpiráciou bol zrejme búrlivý záujem slovenských divákov o Búrlivé víno.
Viac v článku: RTVS chystá reláciu pre vinárov. Za 620-tisíc eur
- CME má za sebou slabý kvartál – celej skupine klesli dolárové tržby medziročne o 18 percent, skupine Markíza o takmer trinásť percent, televízia skončíla v prevádzkovej strate (OIBDA) vyše 3,5 milióna USD. Najhoršie na tom je však česká Nova, dlhodobo najproduktívnejšía dojná krava CME, ktorej tržby po zdražení reklamy a zavedení nových obchodných modelov klesli o viac než tretinu. Dlhodobo najvýkonnejšie české aktivity dokonca skončili až za Rumunskom. Výsledok po oznámení hospodárskych výsledkov koncom apríla: hodnota akcií CME za uplynulý týždeň sa na pražskej burze prepadla o 37 percent. Podľa ČTK sa na tom najviac podpísalo oznámenie verejnej ponuky akcií, na ktorej sa z necelej polovice bude podieľať (takmer) polovičný vlastník skupiny Time Warner.
Viac v článku: Markíze v prvom kvartáli klesli tržby a narástla strata. Česká Nova sa prepadla úplne
- Český Atlas a Centrum už nebude príbuzný slovenských rovnomenných portálov. Tamojšie weby kupuje vydavateľstvo Economia (Hospodářské noviny) Zdeňka Bakalu, ktoré len nedávno predalo slovenské Hospodárky Andrejovi Babišovi. Slovenský Atlas a Centrum bude naďalej vlastniť investor Warburg Pincus, ktorý by zrejme tiež neodmietol pri slovenských weboch nového majiteľa. Navonok sa oba portály až na občasný redizajn už dlhšie veľmi nerozvíjajú, čo mohlo súvisieť aj s malým záujmom manažmentu v Prahe o slovenský trh.
Viac v článku: Atlas a Centrum kúpila v Česku Economia
Reklama – neprepínať
Česko-slovenský McDonald´s vcelku úspešne zapojil spotrebiteľov do produktovej tvorby Môj Burger – akcie sa zúčastnili tisícky ľudí. Nakoniec vyhrali traja Slováci, ktorých sendviče tento mesiac putujú do predaja.
Aktuálna facebooková kampaň Študentskej pečate pripomína (ak chcete, kopíruje) mixovanie prísad do burgera – v špeciálnej aplikácii si používatelia môžu taktiež namiešať rôzne prísady, zvoliť názov čokolády a potom obdivovať svoj virtuálny výtvor v internetovom prostredí.
S tým rozdielom, že čokoláda nikdy nevznikne, čo je vzhľadom na ponúkané ingrediencie aj dobré – do tabuľky možno okrem želé či orieškov namixovať aj klobásu či zeleninu. Kampaň má pritiahnuť viac likerov na facebookovú stránku Študentskej pečate, čo sa jej určite podarí. Otázka je, či je dobré, ak to robí hrou, ktorá nevytvára o sladkosti práve najlahodnejší dojem.
Seriál Mediálne/7 vychádza každú sobotu na Mediálne.sk a eTREND.sk. Prečítajte si staršie vydania a objednajte si RSS feed