Politická reklama na internete má byť podľa Európskej komisie v budúcnosti silnejšie regulovaná. 

V rozhovore s nemeckým týždenníkom Welt am Sonntag to povedala podpredsedníčka Európskej komisie Věra Jourová.

Dodala, že o niekoľko týždňov predstaví návrh, ktorý má vniesť poriadok do sveta politickej volebnej reklamy.

Špinavé metódy

„Dnes je digitálna reklama na politické účely nekontrolovanou súťažou špinavých a nepriehľadných metód," povedala Jourová. 

„Pokusy ovplyvňovať voľby alebo volebný proces sa musia riadiť prísnejšími pravidlami, ktoré zaručia aj významnú transparentnosť," zdôraznila Jourová.

Zneužívanie na politické účely

V novom zákone by mohlo byť okrem iného stanovené, že citlivé dáta, ktoré si na sociálnych mediálnych platformách vymieňajú používatelia, nebudú smieť byť využívané na politické účely.

„Mám tým na mysli informácie o sexuálnej orientácii, náboženstve alebo o politických názoroch," vysvetlila Jourová.

„Vieme, že takéto údaje sú dnes využívané - alebo lepšie povedané zneužívané - na vyhľadávanie cieľových skupín pre politickú reklamu," upozornila podpredsedníčka EK.

Nová únijná norma sa zameria najmä na firmy, ktoré sa zaoberajú analýzou dát a spoločnosti prevádzkujúce sociálne siete.

A,Keyboard,With,A,Button,Google
Neprehliadnite

Súd EÚ potvrdil pokutu Európskej komisie pre Google vo výške 2,42 miliardy eur