Po Novom roku prichádza útlm vo výdavkoch domácností. Obchodné reťazce to veľmi dobre vedia. Práve preto v tejto časti roka zvyčajne veľmi masívne komunikujú. Tento rok nie je výnimkou – cenovú komunikáciu znovu nasadil Lidl, na výhodné nákupy lákal Kaufland a svoju spotrebiteľskú aktivizáciu Nákupná horúčka s možnosťou vyhrať hotovosť alebo vecné ceny mala aj Billa.
Zhodou okolností to vyšlo práve na čas, keď u nás kulminovala druhá vlna pandémie – promo sa začalo tesne po vianočnom „nelockdowne“ – nemocnice boli plné pacientov s ťažkým priebehom covidu a ľudia umierali. Vieme, že jedným z príznakov covidu je horúčka. A TV spot končil týmito slovami: „Nákupná horúčka v Bille dostane každého.“ Vzhľadom na aktuálnu pandemickú situáciu bol tento „wording“ v podstate niečím ako nezámerným šírením poplašnej správy.
Glosa Pavla Minára: Zvláštnosti konzervatívnej reklamy
Pravdepodobne to vzniklo tak, že novoročná spotrebiteľská aktivizácia bola dlho dopredu naplánovaná, jej názov bol dávno schválený a kreativita pripravená. Vzhľadom na situáciu v krajine si to však možno pýtalo zásah do copy textu a názvu.