Reklamný zástupca Jemných, eseročka Radio services (do 27. júna Jemné melódie s. r. o.), od 18. júna exkluzívne zastupuje predaj reklamného priestoru aj v prípade rádia Anténa. Ako pre Mediálne.sk spresnil riaditeľ Jemných Tomáš Kapusta, Anténa tak už samostatne neobchoduje so svojím reklamným časom.
„Od spolupráce si logicky sľubujeme zvýšenie objemu predaja reklamného priestoru, vzhľadom na odlišné cieľové skupiny rádií a možnosť ponúknuť klientom kampaň, ktorá je pre nich finančne výhodná, takisto kombináciu oboch rádií ušitú priamo pre potreby klienta,“ uviedol T. Kapusta.
Jemné sa po repozicioningu, ktorý v júli uvedie aj reklamná kampaň, profilujú ako „príjemné“ rádio so zameraním na hudbu osemdesiatych a deväťdesiatych rokov. Anténa zas uvádza, že hrá „najväčšie slovenské a svetové hity“.
Počúvanosť Jemných je podľa poslednej vlny prieskumu MML-TGI (4. kvartál / 2013 + 1. kvartál /2014) agentúry Median SK 8,2 percenta (368-tisíc, počúval/a včera, 14-79 rokov) s podielom na trhu 7,3 percenta. Rádio Anténa dosahuje počúvanosť 1,8 percenta (79-tisíc ľudí) s identickým podielom na trhu.
Cena za 30-sekundový spot sa v Jemných pohybuje od 10 do 140 eur (v závislosti od hodiny vysielania), v Anténe od 10 do 30 eur.
Nielen reklama
Spolupráca medzi oboma stanicami sa pri predaji reklamného priestoru nekončí. Časť prevádzky Antény sa uskutočňuje v priestoroch rádia Jemné. „V minulosti sme už viackrát prezentovali, že sme ochotní prenajať nevyužité priestory iným rozhlasovým staniciam,“ vysvetlil T. Kapusta.
Vyvrátil však domnienku, že by medzi rozhlasovými stanicami mohlo vďaka takejto úzkej spolupráci existovať vlastnícke prepojenie. „S rádiom Anténa sa spoločnosť Radio Services dohodla na spolupráci pri výrobe programu, marketingu a realizácii prieskumov potrebných na ďalší rozvoj a zvýšenie počúvanosti radia Anténa,“ dodal T. Kapusta.
Rádio Jemné tento týždeň v súvislosti so zmenou loga a komunikačného konceptu ohlásilo tiež reklamnú kampaň cez inzerciu, v televízii, na vonkajších nosičoch a obrandovaných prostriedkoch hromadnej dopravy. Televízie (skupina Joj), vonkajšie nosiče (Akzent BigBoard) aj reklamu v MHD ponúkajú firmy patriace do holdingu Joj Media House, ktorý patrí k investíciám J&T.
Či Jemné, vzhľadom na spoločnú minulosť Michala Holíka s J&T, využijú v rámci chystanej kampane prednostne nosiče a médiá z tohto mediálneho holdingu, T. Kapusta nechcel spresniť: „Radio Services spolupracuje s každou relevantnou spoločnosťou, nevyberáme si ich podľa vlastníckych štruktúr, ale na základe podmienok, ktoré sú nám ochotné poskytnúť.“
Jemné sa po zmene vlastníka k holdingu Joj Media House nehlásia. Oficiálne by nemohli mať rovnakého majiteľa, keďže zákon o vysielaní a retransmisii zakazuje prepojenie medzi televíznymi a rozhlasovými vysielateľmi či vydavateľmi tlače. Pravda, toto ustanovenie sa dá relatívne ľahko obchádzať zakladaním dcérskych firiem. Rovnakého nemeckého majiteľa tak napríklad majú Expres a vydavateľský dom Bauer Media SK.
Sily spojili tento rok aj ďalšie dva rozhlasové subjekty. Od 1. marca predávajú reklamu spoločne stanice Fun rádio a Europa 2 cez spoločného media representative Fun Media Group. Viac informácií.
Kto vlastní koho
Jemné
Vysielaciu licenciu na rádio Jemné drží spoločnosť Tam Art Productions, reklamný čas predáva firma Radio services, do júna fungujúca pod názvom Jemné melódie, s. r. o. V oboch firmách je jediným spoločníkom akciová spoločnosť Harad, a. s., ktorú od marca vlastní Michal Holík. Ten je tiež konateľom spoločnosti Condorum, vlastniacej sieť Terno, Moja Samoška a Hypernova, v minulosti bol manažérom vo viacerých firmách, ktoré patrili k investíciám J&T.
Anténa
Vysielacia licencia rádia Anténa patrí spoločnosti Ges Slovakia. Tá pôvodne patrila českej skupine Ges (cez firmu New Age Investment), ktorá v roku 2004 vyhrala celoplošný balík frekvencií a v roku 2005 spustila projekt česko-slovenského rádia Hey. Rádio sa nikdy neuchytilo a v roku 2011 Ges Slovakiu prevzal neznámy subjekt z Piešťan Prvé finančné družstvo. Vlastnícku zmenu sprevádzali finančné aj personálne problémy. Stanica Hey takmer celý február 2011 nevysielala a mala podlžnosti voči operátorovi Towercom. V septembri 2012 stanica prešla kompletným rebrandingom, opustila názov Hey a zmenila sa na Anténu hitrádio (od minulého roka už len Anténa). V Prvom finančnom družstve sa začiatkom tohto roka vymenilo predstavenstvo – predsedníčkou sa stala Věra Kadlecajová (predtým František Kizek), ktorá je tiež konateľkou Ges Slovakia, podpredsedníčkou sa stala Jana Karová. Tá je od novembra 2013 konateľkou media representative, eseročky Anténa Média.