M. Holík sa podľa dostupných informácií stáva novým majiteľom akciovej spoločnosti Harad, ktorá je jediným vlastníkom Tam Art Productions, držiteľa licencie na vysielanie rádia Jemné melódie.

„Teším sa na nové výzvy a zároveň plánujem prispieť k výraznému rozvoju rádia, jeho počúvanosti a obľúbenosti u poslucháčov,“ uviedol Michal Holík.

V orgnáoch Haradu figuruje k aktuálnemu dátumu stále ako jediná osoba Ivan Ikrényi, predseda predstavenstva. Ako konatelia Tam Art Productions vystupujú Bohuslav Vajcík a riaditeľ stanice Tomáš Kapusta.

I. Ikrényi je predsedom predstavenstva Haradu od roku 2008, keď v Jemných skončil Martin Lengyel, ktorý stál pri zrode projektu. V orgánoch firmy sedí I. Ikrényi od roku 2005.

M. Holík je jediný akcionár spoločnosti Condorum Ltd., ktorá je od konca roka 2012 akcionárom firmy Coop Bratislava, prevádzkovateľa západoslovenskej siete supermarketov Terno. Patrí jej aj ďalšia sieť menších obchodov Moja Samoška.  

V minulosti pôsobil ako člen predstavenstva viacerých firiem patriacich k investíciám J&T, vrátane Poštovej Banky.

Pod Condorum majú čoskoro patriť aj supermarkety Albert a Hypernova holandského Aholdu, ktorý sa vlani rozhodol stiahnuť z tohto trhu. Vysporiadanie transakcie medzi Aholdom a Condorum sa očakáva v prvom polroku 2014.

O vstupe J&T do rozhlasového biznisu sa špekuluje v brandži už dlhšie. Vlani mali dostať ponuku na spoluprácu zamestnanci medzičasom neexistujúceho rádia Viva od predstaviteľa mediálneho holdingu Joj Media House.

Ten patrí k investíciám skupiny J&T a patria pod neho televízie zo skupiny Joj, ako aj medzinárodná sieť spoločností ponúkajúcich vonkajšie reklamné plochy, na čele s pôvodne rakúskou Epamediou a BigBoardom.

Z mediálnych aktivít má J&T prepojenia aj na vydavateľský sektor. Vo februári oznámili, že majiteľ najväčšieho slovenského vydavateľstva Ikar, nemecká firma Bertelsmann, predáva slovenské a české vydavateľstvo Euromedia Group českej spoločnosti Arraviet.

Jedným z konateľov je Igor Mrva, ktorý je zároveň predseda predstavenstva vo firme DRC, spolumajiteľovi siete Panta Rhei, ktorej finančným partnerom je zas J&T.

Rádio Jemné melódie vzniklo v roku 2006 zosieťovaním viacerých regionálnych staníc, ktoré - napriek pôvodným prísľubom nových majiteľov - úplne stratili svoj charakter a nahradilo ich hudobné rádio so zameraním na pomalšiu hudbu a prevažne ženské publikum.

Pôvodným riaditeľom bol spomínaný M. Lengyel, ktorý projekt spúšťal v spolupráci s Ladislavom Rehákom. Ten sa už v roku 2006 stiahol z orgánov akciovky Harad, doteraz jediného spoločníka firmy Tam Art Productions, držiteľa vysielacej licencie platnej do roku 2020. 

Jemné melódie prešli počas svojej histórie niekoľkými zmenami a úpravami konceptu. Aj vlani stanica upravila program a čiastočne aj hudobný štýl, keď sa menej vyhraňuje na pomalé skladby. Hudobnú dramaturgiu rádio vysielajúce na 22 frekvenciách prezentuje ako pesničky od 60. rokov po súčasnosť.

V brandingu sa zároveň skrátil názov stanice na „Jemné“, logo s týmto textom je aj na webe, ktorý bol vlani takisto vynovený.

Jemné melódie sú štvrtým najpočúvanejším rádiom na Slovensku, podľa ostatného prieskumu spoločnosti Median Sk za 3. a 4. kvartál vlaňajška mala stanica dennú počúvanosť 8,2 percenta, čo zodpovedá 365-tisíc poslucháčom vo veku od 14 do 79 rokov v parametri „počúval včera“.