Spoločnosť za tri mesiace do konca septembra zarobila 1,09 dolára na akciu. Vlani v rovnakom období predstavoval čistý zisk 1,52 USD na akciu. Celkové tržby reťazca klesli o 4,6 percenta na 6,99 miliardy dolárov.

V reštauráciách otvorených najmenej 13 mesiacov sa pritom globálne tržby znížili o 3,3 percenta. V oblasti zahŕňajúcej Áziu však pokles predstavoval takmer desať percent. V Európe bol na úrovni 1,4 percenta.

McDonald‘s a niektoré ďalšie veľké reťazce rýchleho občerstvenia sa v lete museli vyrovnať so správami, podľa ktorých im významný čínsky dodávateľ dodával mäso po lehote trvanlivosti.

Na domácom trhu v Spojených štátoch medzitým McDonald‘s bojuje o to, aby si udržal zákazníkov v stále tvrdšej konkurencii a kvôli rastúcemu záujmu ľudí o jedlo, ktoré považujú za zdraviu prospešnejšie.

Bloomberg v súvislosti s poklesom tržieb a zisku pripomína aj situáciu z Ruska, kde vláda zatvorila niekoľko prevádzok McDonald’s, ktoré podľa miestnych orgánov porušili hygienické predpisy. To mohlo spôsobiť zníženie zisku o jeden cent na akciu.

McDonald’s si je svojej zhoršujúcej sa situácie vedomý. V Amerike, kde zbiera skoro tretinu tržieb, angažoval v auguste nového šéfa divízie Mikea Andresa, pod ktorého vedením sa má okrem iného upraviť ponuka jedál. Tiež by sa mala viac prispôsobiť lokálnym špecifikám.

Ako si BusinessInsider všimol už skôr, menu v McDonald’s sa rozšírilo od roku 2007 až o 70 percent a má takmer 150 položiek. To môže odsúvať do úzadia vlajkové lode reťazca v konkurencii iných jedál, ale zároveň aj spomaľovať obsluhu aj celkovú prípravu pokrmov, ktoré sú rozmanitejšie. Proti tomu protestujú aj mnohí franšízisti, ktorým rastú náklady na nákup surovín a ďalšie vybavenie.

Šéf McDonald’s Don Thompson vníma príliš široké menu a upustenie od vnímania hodnoty v tradičných produktoch ako hlavné problémy reťazca. Prioritou bude podľa neho tiež zlepšenie zákazníckeho servisu vrátane vybavenia pobočiek novým zariadením na rýchlejšiu prípravu jedál.

Ako ďalej uvádza Business Insider, McDonald’s posilní aj svoje marketingové oddelenie a bude sa snažiť zdôrazňovať, že predáva kvalitné jedlo a tiež upevňovať „emočné spojenie“, ktoré si zákazníci podľa D. Thompsona spájajú s McDonald’s. Napriek tomu vedenie firmy očakáva, že vplyv interných aj externých faktorov nedovolí zlepšiť medziročnú bilanciu spoločnosti ani v poslednom kvartáli roka.

McDonald’s má po celom svete viac ako 35-tisíc prevádzok, z ktorých zhruba štyri pätiny fungujú na základe odkúpenej licencie, teda ako franšízy. Spoločnosť zamestnáva okolo 1,8 milióna ľudí, na Slovensku pôsobí od roku 1995.