Spoločnosť minulý týždeň oznámila investorom, že budúci rok a pol reorganizuje marketing a že zmena nemusí nevyhnutne zahŕňať typické znaky rebrandingu ako nové logo alebo dizajnové úpravy.
Namiesto toho sa reťazec zameria na zlepšenie služieb zákazníkom, úpravu ponuky a výrazným zmenám v marketingu, najmä v oblasti on-line a sociálnych médií. Informoval o tom Bloomberg BusinessWeek.
Podľa analýzy firmy Infegy, ktorá monitoruje sociálne siete, 38 percent online komunikácie o spoločnosti v minulom roku bolo negatívnych.
Generálny riaditeľ Don Thompson povedal, že cieľom zmien je vytvoriť z McDonald's "dôveryhodnejšiu a rešpektovanú značku." Povesť nahlodali v priebehu rokov problémy so službami, obavy ohľadom kvality stravy, ale aj nedávna masová vzbura zamestnancov v Spojených štátoch za zvýšenie minimálnej mzdy.
Fanúšikovia reťazca sa nemusia obávať, že by sa niečo z ponuky reťazca vytratilo. Podľa D. Thompsona Big Mac, hranolky či McMuffin s vajíčkom, ktoré spolu predstavujú asi 40 percent celého predaja, zostanú na čele vylepšeného menu reštaurácie.
McDonald's sľubuje pridať do svojej ponuky mäso z udržateľne chovaného hovädzieho dobytka a viac ovocia a zeleniny. Okrem toho upraví svoje reštaurácie, v ktorých pridá viac miesta a ponúkne Wi-Fi.
Spoločnosť zverejnila minulý týždeň aj hospodárske výsledky za druhý štvrťrok tohto roka. Čistý zisk klesol o jedno percento na 1,39 miliardy dolárov. Dôvodom bol slabý výkon v Spojených štátoch, ktoré sa na celkových tržbách spoločnosti podieľajú 30 percentami. Čítajte viac.
Na Slovensku bola otvorená prvá reštaurácia McDonald's v októbri 1995 v Banskej Bystrici. Sieť reštaurácií v súčasnosti pozostáva z 29 prevádzok. V roku 2013 tržby spoločnosti McDonald's Slovakia vzrástli o 2,5 percent na 26,6 milióna eur a dosiahla čistý zisk vo výške 1,8 milióna eur.