ZSSK priznáva, že načasovanie kampane súvisí aj so septembrovými obmedzeniami, ktoré najmä v okolí Bratislavy skomplikujú dopravnú situáciu.
Dopravca preto promuje svojich 75 nových prímestských vlakov, ktoré uviedol v júni a ktoré ľuďom prezentuje ako alternatívnu formu cestnej dopravy.
„Kampaň Hlavu hore má presvedčiť vodičov, aby odhodili predsudky, vyskúšali vlak a šetrili tak svoje nervy i životné prostredie,“ tvrdí ZSSK, ktorá kampaňou cieli najmä na aglomerácie v okolí Bratislavy, Košíc a Žiliny.
Zdroj: ZSSK
Ústrednými postavami kampane sú opäť členovia kapely S Hudbou Vesmírnou, ktorí pre ZSSK nahrali aj hit Ideme vlakom predstavený v januári. Nová pieseň má opäť rovnaký názov ako kampaň – Hlavu hore.
Leitmotívom piesne je, aby ľudia nesedeli v dopravných zápchach, ale využili vlak, ktorým sa často dokážu prepraviť omnoho rýchlejšie a pohodlnejšie.
Reklamná kampaň je kombináciou imidžovej a produktovej komunikácie, pričom prezentuje cestu vlakom ako zmysluplnejšiu alternatívu k jazde autom a zároveň pomáha urýchliť povedomie o zintenzívnení vlakových spojení v okolí Bratislavy, Košíc a Žiliny.
Súčasťou kampane sú vonkajšie reklamné plochy – celkovo 47 mutácií – pri najfrekventovanejších cestách. Na bilbordoch dopravca pripomína krátky čas cesty vlakom medzi jednotlivými mestami. Alternatívny bilbord pri cestách má naschvál dlhý text a vtipne poukazuje na to, že vodiči si ho stihnú prečítať, lebo stoja v zápche.
Zdroj: ZSSK
Kampaň od agentúry Jandl využíva aj sociálne siete, rozhlasové spoty, geograficky personalizované cestovné poriadky – takmer pol milióna letákov v 29 mutáciách, ale i spoluprácu s navigáciou Waze.
ZSSK do kampane celkovo investuje takmer 300-tisíc eur. V cene sú produkčné náklady a nákup mediálneho priestoru.