V kampani od reklamnej agentúry JandL, marketing a reklama sa spoločnosť spoľahla na overenú spoluprácu s hudobníkmi zo skupiny S Hudbou Vesmírnou, ktorá sa prvýkrát objavila v kampani v januári tohto roka.
„Nová kampaň ZSSK, ktorá vyzýva ľudí na slušné cestovanie vlakom, prebieha v termíne od 9. júla do 5. augusta 2018. Videá #slusnevlakom budú propagované na sociálnych sieťach Facebook, YouTube či Instagram a zároveň bude odkaz na videá použitý aj v rámci natívnych článkov alebo PR článkov vo vybraných printových a online médiách,“ uviedol pre Mediálne.sk hovorca spoločnosti Tomáš Kováč.
ZSSK plánuje do kampane na podporu ohľaduplnosti a slušného správania vo svojich vlakoch investovať približne 60-tisíc eur vrátane produkčných nákladov na výrobu videí.
V štyroch krátkych videách protagonisti pripomínajú najčastejšie nedostatky nerešpektovania pravidiel slušného správania, a to hluk vo vlaku, neopatrnosť, neohľaduplnosť pri konzumácii potravín, ale tiež fakt, že mnohí cestujúci používajú vozňové toalety na celkom inej hygienickej úrovni, ako to robia u seba doma.
„Čistote vo vlakoch venujeme veľkú pozornosť. Ročne umiestnime v našich vlakoch až 3 milióny kotúčikov toaletného papiera, viac ako pol milióna papierových utierok a použijeme asi 20 ton čistiacich prostriedkov. Za rok vyčistíme v prepočte viac ako 550-tisíc vozňov,“ uviedol v tlačovej správe predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.
Za rok 2017 evidovala ZSSK vo svojich vlakoch 550 rôznych incidentov. Dominujú prípady čiernych pasažierov, ale aj vandalizmus, krádeže a niekoľko ublížení na zdraví, pri ktorých často asistovalo nadmerné užitie alkoholu.
Všetky hlavné princípy slušného správania pre cestujúcich zhrnul národný dopravca v letáku do ôsmich jednoduchých zásad.
Vizitka kampane:
Agentúra: JandL marketing a reklama, s.r.o.
Chief Creative officer: Bernd Fliesser
Creative director: Jord Nikov
Art director: Zuzana Ondrušová
Copywriter: Daniel Feranec
Graphic designer: Lukáš Fecko
Strategy planner: Ivana Váleková
Media planner: Roman Parák
Digital executive: Ondrej Takáč
Account/Production manager: Marek Wilhalm
Account Executive: Michaela Mikulecová
Text: S Hudbou Vesmírnou
Hudba: Sorizzo
Réžia a produkcia klipu: S Hudbou Vesmírnou
Kamera: Martin Jurči