V kampani od reklamnej agentúry JandL, marketing a reklama sa spoločnosť spoľahla na overenú spoluprácu s hudobníkmi zo skupiny S Hudbou Vesmírnou, ktorá sa prvýkrát objavila v kampani v januári tohto roka.

„Nová kampaň ZSSK, ktorá vyzýva ľudí na slušné cestovanie vlakom, prebieha v termíne od 9. júla do 5. augusta 2018. Videá #slusnevlakom budú propagované na sociálnych sieťach Facebook, YouTube či Instagram a zároveň bude odkaz na videá použitý aj v rámci natívnych článkov alebo PR článkov vo vybraných printových a online médiách,“ uviedol pre Mediálne.sk hovorca spoločnosti Tomáš Kováč.

ZSSK plánuje do kampane na podporu ohľaduplnosti a slušného správania vo svojich vlakoch investovať približne 60-tisíc eur vrátane produkčných nákladov na výrobu videí.

V štyroch krátkych videách protagonisti pripomínajú najčastejšie nedostatky nerešpektovania pravidiel slušného správania, a to hluk vo vlaku, neopatrnosť, neohľaduplnosť pri konzumácii potravín, ale tiež fakt, že mnohí cestujúci používajú vozňové toalety na celkom inej hygienickej úrovni, ako to robia u seba doma.

„Čistote vo vlakoch venujeme veľkú pozornosť. Ročne umiestnime v našich vlakoch až 3 milióny kotúčikov toaletného papiera, viac ako pol milióna papierových utierok a použijeme asi 20 ton čistiacich prostriedkov. Za rok vyčistíme v prepočte viac ako 550-tisíc vozňov,“ uviedol v tlačovej správe predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

Za rok 2017 evidovala ZSSK vo svojich vlakoch 550 rôznych incidentov. Dominujú prípady čiernych pasažierov, ale aj vandalizmus, krádeže a niekoľko ublížení na zdraví, pri ktorých často asistovalo nadmerné užitie alkoholu.

Všetky hlavné princípy slušného správania pre cestujúcich zhrnul národný dopravca v letáku do ôsmich jednoduchých zásad. 

Železnice v letnej kampani vyzývajú na slušnosť vo vlakoch

Vizitka kampane:

Agentúra: JandL marketing a reklama, s.r.o.

Chief Creative officer: Bernd Fliesser

Creative director: Jord Nikov

Art director: Zuzana Ondrušová

Copywriter: Daniel Feranec

Graphic designer: Lukáš Fecko

Strategy planner: Ivana Váleková

Media planner: Roman Parák

Digital executive: Ondrej Takáč

Account/Production manager: Marek Wilhalm

Account Executive: Michaela Mikulecová

Text: S Hudbou Vesmírnou

Hudba: Sorizzo

Réžia a produkcia klipu: S Hudbou Vesmírnou

Kamera: Martin Jurči