Výdavky do reklamy sú publikované na polročnej báze. Metodika ich výpočtu je založená na priamych deklaráciách výdavkov jednotlivých členských médií združenia, teda najväčších slovenských vydavateľov a klasifikovaného odhadu výdavkov nadnárodných hráčov AdEx komisiou, ktorej členmi sú zástupcovia najväčších mediálnych agentúr ako aj médií.
Z hľadiska výdavkov do jednotlivých platforiem je možné pozorovať postupné doťahovanie mobilnej platformy na tradičný desktop. Mobilná reklama zaznamenala nárast 19 percent a jej podiel na celkových výdavkoch tak dosiahol na Slovensku úroveň 42 percent.
Podľa štúdie IAB AdEx Benchmark, ktorá monitoruje dáta výdavkov na 27 európskych trhoch, tvorila mobilná reklama na celkových výdavkoch v roku 2018 za celý európsky trh takmer 50 percent.
Aktuálne najviac používanými a dostupnými formátmi pre mobilnú platformu sú bannery (formáty 300x250p. a 320x50p.) a natívne formáty ako PR správy, natívne články, feedy.
Mobil sa stáva vyhľadávanejším
Motorom mobilnej reklamy bude podľa IAB aj neustále zväčšujúci sa mediálny priestor. V auguste 2019 mobilné inventory dosiahlo úroveň
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?