Trojka na trhu slovenských zľavových portálov ShopCity.sk končí svoju činnosť. Spoločnosť to oznámila na Facebooku aj vlastnej webstránke v utorok dopoludnia.
Web ShopCity.sk už aktuálne neobsahuje žiadne ponuky, len oznam o konci prevádzky.
„S veľkým poľutovaním vám oznamujeme, že portál Shopcity.sk k dnešnému dňu končí svoju činnosť. Dôvodom sú privysoké a nepremyslené investície do marketingu, systémová chyba s pripisovaním bonusových kreditov a nezvládnuté riadenie predchádzajúcim manažmentom spoločnosti,“ priznáva spoločnosť otvorene dôvody konca.
„Podľa Zákona o konkurze a reštrukturalizácii sme nútení vyhlásiť platobnú neschopnosť a ukončiť svoju činnosť,“ pokračuje spoločnosť vo vyhlásení.
„Vzniknutá situácia ohľadne Shopcity nás mrzí o to viac, že sme si ju spôsobili sami, zatiaľ čo samotný trh so zľavami problémy nemá – práve naopak, každoročne rastie a zľavové portály sú stále obľúbené. Všetci veritelia dostanú možnosť prihlásiť svoje pohľadávky na príslušnom súde. Informácie budú priebežne zverejňované na domovskej stránke www. shopcity.sk,“ dodávajú zástupcovia ShopCity.
Informácie o problémoch ShopCity sa objavili ešte v júni. Spoločnosť vtedy prepustila niekoľko kľúčových obchodníkov a skončila spoluprácu s niektorými partnermi.
Ponuky na produkty ShopCity.sk niekoľko dní nepribúdali ani na najväčšom webe zhromažďujúcom zľavy zľavy.sme.sk. O neštandardnej situácii v ShopCity vedela v tom čase aj konkurencia – najväčší hráči na trhu ZľavaDňa.sk a Zľavomat.sk.
ShopCity sa napriek tomu po niekoľkých dňoch na zľavy.sme.sk so svojimi ponukami vrátilo a avizovalo vstup nového investora. Spoločnosť zároveň informovala, že priebežne uhrádza aj záväzky voči klientom.
O investorovi napokon ShopCity neinformovalo, až v utorok ohlásilo krach. Firmu prevádzkuje eseročka Shopcity Shopcity.sk, ktorej spoločníkmi sú boli do júla, respektíve augusta Peter Ježó, Július Krištofík a AM PM Digital, s. r. o. Konateľom firmy je v súčasnosti P. Ježó.
Z väčších poskytovateľov služieb v tomto segmente naposledy skončil český portál Hypersleva.cz, ktorý krach oznámil vo februári tohto roka. Spolu s ním činnosť ukončila aj jeho slovenská sestra Hyperzľava.sk, ktorá bola na slovenskom trhu štvorkou. V oboch krajinách zostali stovky poškodených zákazníkov.
Na Slovensku bolo podľa odhadov z brandže začiatkom roka okolo 60 až 70 zľavových portálov. Trh sa po výraznom boome v predchádzajúcich rokoch postupne zmenšuje.
ShopCity - krach zľavového portálu Zdroj: shopcity.sk