Problémy tretieho najväčšieho zľavového portálu ShopCity.sk, o ktorých Mediálne.sk informovalo minulý týždeň, by mohol pomôcť vyriešiť nový investor. Spoločnosť má o ňom informovať ešte v priebehu pondelka.

„Záväzky voči klientom sa priebežne uhrádzajú v priebehu celého týždňa. Oficiálne stanovisko ohľadom vstupu nového investora bude zverejnené v priebehu dnešného dňa,“ píše sa na profile ShopCity.sk na Facebooku.

Zľavy z portálu ShopCity.sk sa už vrátili aj na web najväčšieho agregátora zľavy.sme.sk, ktorý zhromažďuje inzeráty z viacerých stránok.

„Od pondelka sme ponuky zo ShopCity opäť zaradili, keďže informácie, že spoločnosť rokuje o vstupe investora, máme overené,“ vysvetlil Ľubomír Jochim zo zľavy.sme.sk.

Naopak, ďalší veľký agregátor Odpadneš.sk naďalej ponuku zo ShopCity nezverejňuje „až do úplného vyriešenia situácie“, hoci aj tento web uviedol, že situácia okolo spoločnosti by sa mala vyriešiť.

„Naši pracovníci každý deň všetky ponuky preverujú, podobne aj fungovanie a zdravie zľavových portálov. Čo sa týka ponuky ShopCity, prestali sme ju zverejňovať v marci tohto roka,“ uviedla PR manažérka Odpadneš.sk Andrea Hinková.

Kto by mohol byť novým investorom v ShopCity.sk, zatiaľ nie je zrejmé. Konateľ slovenskej spoločnosti Peter Ježó problémy trojky na trhu zľavových portálov pre denník Sme potvrdil. Sme uviedlo, že sa prejavovali takmer tri mesiace a firma minulý mesiac prepustila celý obchodný tím. Výplaty zamestnancom majú meškať už dva mesiace.

Zľavovému portálu ShopCity.sk má pomôcť nový investor

Podľa Sme sa dlh portálu vyšplhal na šesťmiestnu sumu a prišlo už aj k poškodeniu klientov – pri zľavových kupónoch na zájazd ShopCity nevyplatilo cestovnej kancelárii záväzky a tá ho zrušila, pričom o peniaze prišlo podľa informácií denníka zhruba 50 zákazníkov.

O nepriaznivej situácii v ShopCity.sk vedeli aj dvaja najväčší hráči na trhu – ZľavaDňa.sk a Zľavomat.sk. Podľa Zdenka Hoscheka zo ZľavaDňa.sk sa však problémy týkajú len tohto jediného portálu a inak je trh so zľavovými portálmi na Slovensku stabilizovaný.

A. Hinková z Odpadneš.sk v tlačovej správe k situácii Shopcity uviedla, že filtrovanie trhu bude ešte pokračovať. „To, že budú mať niektoré zľavové portály problémy a časť aj zanikne, je súčasťou prečisťovania a konsolidácie trhu. Na Slovensku je ich v súčasnosti viac, ako trh dokáže reálne uživiť. Napokon sa udrží zhruba desať portálov, ktoré si rozdelia trh. Z dlhodobého hľadiska ide o dobrú správu aj pre zákazníka, pretože zostanú len tie, ktoré budú schopné prinášať nové ponuky a rozširovať služby,“ dodala.

Z väčších poskytovateľov služieb v tomto segmente naposledy skončil český portál Hypersleva.cz, ktorý krach oznámil vo februári tohto roka. Spolu s ním činnosť ukončila aj jeho slovenská sestra Hyperzľava.sk, ktorá bola na našom trhu štvorkou. V oboch krajinách zostali stovky poškodených zákazníkov.