Počas obmedzení kvôli pandémii nového koronavírusu mohli Slováci v reklamných blokoch vidieť prevažne spoty, prostredníctvom ktorých firmy ďakovali zamestnancom, prípadne vyzývali pomáhať alebo riešili hygienické opatrenia.

Najnovší prieskum šiestich reklamných a mediálnych agentúr Striking Back Coalition - Wiktor Leo Burnett, Starmedia, Socialists, Leopard Production, Digitask a Data Science naznačuje, že koronakríza pozmenila aj svet reklamy a je čas sa posunúť ďalej.

Všetci sú už otrávení

Ako vyplýva z ich štúdie, situácia okolo pandémie už dolieha aj na divákov. Téma koronavírusu už nebaví viac ako 83 percent ľudí, pričom 60 percent rovno prepne kanál, akonáhle sa téma objaví v televízii. Aj preto agentúry naznačujú, že dáta z tohto prieskumu by mohli byť základom odporúčania pre značky a firmy, ako komunikovať svoje aktivity ďalej.

Striking Back Coalition - prieskum korona
Zdroj: Striking Back Coalition

Zrejmé je aj to, že ľudia sa snažia robiť všetko ako doposiaľ a nemenia svoje návyky. Častejšie sú to dospelí ľudia nad 38 rokov z veľkých miest. Sú opatrní, no nemajú obavy ani finančný stres a sú pripravení kupovať, naznačujú výsledky prieskumu.

Značky, ktoré počas krízy komunikujú, sa zotavia deväťkrát rýchlejšie než tie, ktoré komunikáciu vypli
 

Dodávajú, že sa neboja nástrah nákazy, „ani nemajú akútne finančné problémy, no doma ich to už nebaví“. Podobné je to v súžití v domácnostiach, kde ľudia pociťujú vyššie napätie a privítali by skorý návrat do normálu. Až 68 percent respondentov tvrdí, že radi by vymenili priestory domova za možnosť nakupovať.

Štúdia priniesla zaujímavý fakt, že aj na základe výsledkov z minulosti značky, ktoré počas krízy neprestali komunikovať, sa dokážu zotaviť až deväťkrát rýchlejšie než tie, ktoré komunikáciu vypli.

Vedci ako noví influenceri

Počas krízy ľudia vyhľadávali najmä seriózne informácie. Aj preto sa výraznejšie spopularizovali články a relácie s osobnosťami vedy či prezidentkou Slovenska. Práve oni dokázali vzbudiť veľkú dôveru a súčasne nepolarizovať. Ostatným politikom či influencerom viac ľudí nedôveruje než dôveruje. Paradoxom je, že napríklad veriaci ľudia dôverovali trikrát viac vedcom než kňazom.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa